Meta ползва публични постове във Facebook и Instagram, за да обучава новия си асистент с ИИ
Meta Platforms използва публични постове във Facebook и Instagram, за да обучи части от новия си виртуален асистент Meta AI, но не включва в процеса частни публикации, споделяни само със семейство и приятели, в опит да зачита поверителността на потребителите. Това заяви в интервю за Ройтерс Ник Клег, президент по глобалните въпроси на Meta.
Meta също не използва частни чатове в своите услуги за съобщения като данни за обучение за модела и е предприела стъпки за филтриране на частни данни от публични набори от данни, използвани за обучение, каза Клег, говорейки в кулоарите на годишната конференция на компанията Connect тази седмица.
„Опитахме се да изключим масиви от данни, които имат голям превес на лична информация“, коментира той, като добави, че „по-голямата част“ от данните, използвани от Meta за обучение, са публично достъпни.
Той цитира LinkedIn като пример за уебсайт, чието съдържание Meta умишлено е избрала да не използва поради опасения за поверителността.
Коментарите на Клег идват в момент, когато технологичните компании, включително Meta, OpenAI и Google, са критикувани за използване на информация, извлечена от интернет без разрешение, за да обучат своите модели с изкуствен интелект, които поглъщат огромни количества данни, за да обобщават информация и да генерират изображения .
Компаниите обмислят как да се справят с частните материали или материалите, защитени с авторски права, които техните ИИ системи могат да възпроизведат, докато са изправени пред съдебни дела от автори, обвиняващи ги в нарушаване на авторски права.
Meta AI беше най-значимият продукт сред първите ориентирани към потребителите ии инструменти на компанията, представени от изпълнителния директор Марк Зукърбърг в сряда на конференцията Connect. Тази година събитието беше доминирано от разговори за изкуствен интелект, за разлика от минали конференции, които се фокусираха върху разширената и виртуалната реалност.
Meta е създала асистента, използвайки персонализиран модел, базиран на мощния голям езиков модел Llama 2, който компанията пусна за публична търговска употреба през юли, както и нов модел, наречен Emu, който генерира изображения в отговор на текстови подкани, се казва в съобщението.
Продуктът ще може да генерира текст, аудио и изображения и ще има достъп до информация в реално време чрез партньорство с търсачката Bing на Microsoft.
Публичните публикации във Facebook и Instagram, използвани за обучение на Meta AI, включват както текст, така и снимки, каза Клег.
Той заяви, че Meta е наложила ограничения за безопасност върху съдържанието, което инструментът Meta AI може да генерира, включително забрана за създаване на фотореалистични изображения на публични личности.
Що се отнася до защитените с авторски права материали, Клег каза, че очаква „не малко количество съдебни спорове“ по въпроса „дали творческото съдържание е обхванато или не от съществуващата доктрина за честна употреба“, която позволява ограниченото използване на защитени произведения за цели като коментари, изследвания и пародия.
„Смятаме, че е така, но силно подозирам, че това ще се проясни в съдебния процес“, каза Клег.
Това лято OpenAI подписа шестгодишна сделка с доставчика на съдържание Shutterstock за използване на библиотеките с изображения, видео и музика на компанията за обучение.
Запитан дали Meta е предприела подобни стъпки, за да избегне възпроизвеждането на защитени с авторски права изображения, говорител на компанията посочи новите условия на услугата, забраняващи на потребителите да генерират съдържание, което нарушава поверителността и правата на интелектуална собственост.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.