Първи български учебници с добавена реалност влизат в класните стаи

Първи български учебници с добавена реалност влизат в класните стаи

Първите по рода си български учебници с добавена реалност стават част от обучението още от началото на тази учебна година. Помагалата, одобрени от МОН, са по математика и география за 5. и 6. клас. Учебниците са на марките “Анубис” и “Булвест 2000”, а функционалността с добавена реалност се нарича “KlettAR” и е разработена за  издателство „Клет България“.

Виртуалното съдържание е изготвено от българска стартъп компания на име “Pop!Ed”, създадена от трима млади предприемачи: Виктор Неделчев, Огнян Траянов и Димитър Костадинов. Чрез сканиране на материала в учебника с телефон или друго устройство с камера, през приложението “KlettAR”, се отваря 3D визуализация на обект, чрез който може да се преподава и възприема по-лесно учебното съдържание.

“Тази технология предразполага учениците да проявяват по-голям интерес към ученето. Ние вярваме, че въвеждането на дигитални елементи към хартиените учебници е крачка напред към бъдещето и ще направи както ученето, така и преподаването по-ефективно”, разказа Владимир Колев, управител на издателство „Клет България”.

Добавената реалност (AR - Augmented Reality), разширява физическия  свят като добавя дигитална информация към него. Тя е наложена върху истинската заобикаляща ни среда като по този начин се комбинират дигиталният (3D модели, звуци, видеа, анимации, изображения) и реалният свят. Основната разлика между добавената и виртуалната реалност е, че докато добавената реалност наслагва дигитални изображения и звук към реалния свят, виртуалната реалност се състои от изцяло компютърно генериран виртуален свят.

Технологията е в състояние да задържи вниманието на по-младата аудитория към учебниците чрез практическо обучение, смята и Огнян Траянов, съосновател на компанията Pop!Ed. "Софтуерът ни позволява на образованието да използва предимствата на добавената реалност чрез наслояване на интерактивни 3D модели, анимации и игри върху вече съществуващи учебници”, обяснява той.

Добавената реалност в учебниците е новост както за ученици, така и за учители. Към момента дори и в глобален мащаб едва 10% от населението на света използва такъв тип технология.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Норвегия ще взривява собствени мостове в случай на военен конфликт
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията