AdVenture БРОЙ /// Мениджър 10/2025
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Нова ера в естетиката
Хибрид между човек и умните машини задава тон за нови модели в маркетинга
Нова ера в естетиката
Хибрид между човек и умните машини задава тон за нови модели в маркетинга
Рекламната кампания на Guess не е първата, която използва модели, изцяло генерирани с AI, но тъй като се появява на страниците на Vogue – списанието, смятано за библията на модата, предизвиква разгорещена обществена дискусия, която не стихва
Дълго време супермоделите от 90-те години и „ангелите“ на Victoria's Secret потискаха жените по света със съвършените си тела и лица. Тези свръхочаквания към модерната жена направиха крачка назад и бяха нормализирани от бодипозитивизма (body positivity – позитивно отношение към тялото) – социално и културно движение, с корени още от 60-те на миналия век. А през XXI век течението се възроди с пълна сила, най-вече благодарение на социалните медии и рекламата кампания Real Beauty от 2004-та на Dove, която за пръв път показа различни форми, размери, цветове, етноси, възрасти, белези и други особености на женското тяло, без те да бъдат ретуширани с програми за обработки на снимки.
Жените, а оттам и маркетолозите веднага обикнаха бодипозитивизма, защото този социален феномен разчупи втълпените от реклами и медии клишета за перфектното тяло. Вместо стремежа към идеалния външен вид акцентът се измести върху обичта към себе си, себеуважението, самооценката, самочувствието, психическото здраве и борбата с дискриминацията по външен вид.
Маркетинг активностите, които залагат на бодипозитивизма, бързо печелят доверието на целевата аудитория и носят допълнителна социална стойност, тъй като започват да се свързват с об...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
|

Ключови думи
бодипозитивизъм
социални медии
реална красота
AI модели
дигитални близнаци
маркетинг
стандарти за красота
индивидуалност
човешка емпатия
етика в рекламата