AdVenture БРОЙ /// Мениджър 10/2025

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4

Нова ера в естетиката

Хибрид между човек и умните машини задава тон за нови модели в маркетинга

Снимки:

Seraphinne Vallora

Нова ера в естетиката

Нова ера в естетиката

Хибрид между човек и умните машини задава тон за нови модели в маркетинга

Нова ера в естетиката
Рекламната кампания на Guess не е първата, която използва модели, изцяло генерирани с AI, но тъй като се появява на страниците на Vogue – списанието, смятано за библията на модата, предизвиква разгорещена обществена дискусия, която не стихва
quotes
Дълго време супермоделите от 90-те години и „ангелите“ на Victoria's Secret потискаха жените по света със съвършените си тела и лица. Тези свръхочаквания към модерната жена направиха крачка назад и бяха нормализирани от бодипозитивизма (body positivity – позитивно отношение към тялото) – социално и културно движение, с корени още от 60-те на миналия век. А през XXI век течението се възроди с пълна сила, най-вече благодарение на социалните медии и рекламата кампания Real Beauty от 2004-та на Dove, която за пръв път показа различни форми, размери, цветове, етноси, възрасти, белези и други особености на женското тяло, без те да бъдат ретуширани с програми за обработки на снимки.  Жените, а оттам и маркетолозите веднага обикнаха бодипозитивизма, защото този социален феномен разчупи втълпените от реклами и медии клишета за перфектното тяло. Вместо стремежа към идеалния външен вид акцентът се измести върху обичта към себе си, себеуважението, самооценката, самочувствието, психическото здраве и борбата с дискриминацията по външен вид. Маркетинг активностите, които залагат на бодипозитивизма, бързо печелят доверието на целевата аудитория и носят допълнителна социална стойност, тъй като започват да се свързват с об...

Достигнахте максималния брой безплатни статии!

Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.

Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg