AdVenture БРОЙ /// Мениджър 11/2025
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Родени със смартфон в ръка
Старият маркетинг умира, Алфа поколението ражда нови правила на играта
Родени със смартфон в ръка
Старият маркетинг умира, Алфа поколението ражда нови правила на играта
През 2024 г. Claire’s лансира The Collab, с която подчертава влиянието на поколенията Z и Алфа. В кампанията участват седем млади таланти - най-малкият е едва на 7 години. Децата не само представят марката, но и участват в създаването на колекцията
Поколението Алфа (Generation Alpha) е най-новата генерация в човешката цивилизация. До момента вече са се родили почти 2 милиарда Алфа деца.
Това поколение често е наричано iGeneration, Digital natives 2.0, или Gen Glass (деца, израснали пред „стъкло“ – екраните на смартфони, таблети, лаптопи, телевизори, VR/AR очила).
Много специалисти смятат, че именно Алфа са тези, които са най-добре подготвени за всички неизвестни предизвикателства на бъдещето.
Какво е най-характерно за Алфа поколението?
Буквално родени със смартфон в ръка. Най-технологично грамотното и най-социално осъзнато поколение досега. Те имат силен афинитет към автентичността, интерактивността и геймификацията. Застъпници за устойчивост и положителна глобална промяна, проактивни към екологията и социална справедливост. Изключително кратък „прозорец“ на внимание – ако не бъдат „хванати на кукичката“ в първите 3 секунди от съдържанието (което в 99% от случаите е видео), просто да забравим за тяхното внимание. Ако се опитваме да продадем нещо на това поколение, маркетинг стратегията трябва да е съобразено с тези им особености.
Защо марките трябва да ухажват Алфа генерацията?
Въпреки че в момента са най-младото поколение, което все още няма собс...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|

Ключови думи
Бисер Костадинов
поколение Алфа
маркетинг за поколение Алфа
марки