ArtVista БРОЙ /// Мениджър 06/24
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4
Щедро, по-щедро, Орбан
Популизмът не пести пари
Щедро, по-щедро, Орбан
Популизмът не пести пари
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
2
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Политиците и партиите в Европа насочиха значителни бюджети за реклама в надпреварата за гласовете на избирателите преди вота за Европейски парламент. Рекламните послания се възползваха от нарастващото разделение в редиците на Европейския съюз по ключови теми като миграцията, климатичните промени и отбраната. Челните места по разходите за реклама заемат големите печеливши от изборите – десните и крайнодесните, а лидерите по държави са Унгария, Белгия и Германия. За основни платформи, където да покажат посланията си, партиите избраха Google и платформите на Meta.
Партията на мира
С население от малко над 10 млн. души Унгария далеч не е най-голямата страна в ЕС, но в света на политическата реклама тя е категоричният лидер. В месеца преди вота партии и политици в страната са похарчили 636,3 хил. евро за реклама в Meta (според WhoTargetsMe Meta) и 230 хил. евро към Google (според Google Repository). Водеща заслуга за тези цифри имат премиерът Виктор Орбан и неговата управляваща партия „Фидес“, която е закупила най-много онлайн реклами в сравнение с всяка друга политическа сила в Общността. Ако се включат и преките разходи на Орбан и други лица, свързани с неговото правителство, цифрата надхвърля разходите на цели държави като Испания.
В кампанията си „Фидес“ заложи на представянето на своите опоненти като подчинени на Брюксел и спорни личности като Джордж Сорос. Крайнодясната група се представя като „партия на мира“, обвинявайки съперниците си, че подкрепят войната в Украйна – конфликт, който Орбан би предпочел да приключи – най-вече в полза на президента Владимир Путин.
Казусът с Фландрия
Белгия заема второто място по разходи за реклама в Meta, макар значително да изостава спрямо Унгария в Google. В месеца преди изборите белгийските партии са похарчили 281,7 хил. евро за реклама в социалните мрежи, показват данните на WhoTargetsMe Meta. Най-много сред тях е насочила „Фламандски интерес“ (Vlaams Belang), за да обещае на избирателите по-малко имиграция и повече покупателна способност. През април партията сподели видео, в което младежи се бият на автобусна спирка в Гел. „Достатъчно ли ви е „обогатяването“ на мултикултурното общество? Само „Фламандски интерес“ говори за това... и ще възстанови закона и реда!“, гласи посланието на нидерландски.
На предизборните си плакати партията избра вместо свои кандидати да изобрази момче, което прегръща руса жена с лозунга „Да направим Фландрия отново наша“. По-късно се оказа, че жената е южноафрикански модел и не е дала съгласието си снимката ѝ да бъде използвана за такава цел.
90 реклами за месец
За периода от края на април до края на май политиците в Германия се нареждат на трето място по разходи за реклама и в Google (108 хил. евро), и в Meta (194,6 хил. евро). Основната тема преди изборите в най-голямата икономика в Европа беше миграцията. Донякъде очаквано, там второ място зае крайнодясната популистка „Алтернатива за Германия“, която постигна успехи в почти всички възрастови групи – най-вече сред по-младите. AfD заложи на скъпа рекламна кампания с антимиграционни послания. „Защитете жените и момичетата! Западът гласува за AfD", се казва в реклама на партията, която изобразява притеснена млада руса жена на улица вечерта. Рекламата е една от около 90-те, които AfD е закупила.
|
Ключови думи
реклама
политическа реклама
избори за ЕП
Виктор Орбан
AfD