30 милиона опасни за въздуха дизелови коли се движат по пътищата на Европа

30 милиона опасни за въздуха дизелови коли се движат по пътищата на Европа

29 милиона коли с дизелов двигател, които се движат по пътищата на страните от ЕС, отделят много повече замърсяващи газове от разрешения лимит. Това е изводът от проучването на неправителствената организация Транспорт и околна среда (ТОС), публикувано днес по случай първата година от избухването на скандала около дизеловите автомобили на Volkswagen, предаде Франс прес.

Преди година германският автомобилен концерн призна, че е използвал манипулиращ софтуер, с който се занижават показанията за отделяните замърсяващи газове.

Това обаче е само "видимата част най айсберга", посочват експертите на неправителствената организация, която с това изследване цели да покаже шокиращия брой "мръсни" дизелови автомобили по пътищата в ЕС и слабата регулация на националните власти в тази област.

ТОС е събрала данни за 230 модела въз основа на проучвания, направени от френското, британското и италианското правителство откакто избухна "Дизелгейт", както и на някои обществено достъпни данни.

Над 80 процента от колите с норми Евро 5, продадени между 2010 и 2014 година, отделят три пъти повече газове от определената норма за емисиите на азотен окис при лабораторни тестове.

При колите с Евро 6, продадени от 2015 година, това съотношение е две трети.

Тази коли се движат най-вече по пътищата на Франция (5,4 милиона) и Германия (5,3 милиона, Великобритания (4,3 милиона) и Италия (3,1 милиона).

Сред най-големите замърсители ТОС посочва Renault-Dacia, твърдейки, че колите с дизелови двигатели от тази марка са "най-мръсните" за нормата Евро 5, защото емисиите им при движение по пътищата са близо осем пъти над определения лимит при лабораторни тестове.

Следват моделите на Land Rover, Hynday, Opel-Vauxhall, сред които е и Chevrolet, друга марка на групата General Motors и Nissan.

Оказва се, че тестваните коли на тези автомобилостроители отделят повече емисии от марките на Volkswagen, чиито коли по стандарта Евро 6 са най-слабо замърсяващи.

Източник: БТА

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ