5 признака за счупен маховик и защо да инвестирате в качествен

5 признака за счупен маховик и защо да инвестирате в качествен

5 признака за счупен маховик и защо да инвестирате в качествен

Маховикът е ключова част от ръчната скоростна кутия. Може да се опише като неразделна част от модула на съединителя, който свързва трансмисията с двигателя. Функцията му е да съхранява енергията, идваща от двигателя и да я препраща към колелата. 

Като всяка част от автомобила, маховикът също е подложен на износване, макар и след 200 000 км, и рано или късно е обречен на счупване. Това може да направи шофирането трудно, дори невъзможно, а също така и да повреди други части по автомобила. За щастие това не се случва внезапно, а с предупреждение.

Представяме ви 5 основни признака, които да ви подскажат, че е време за смяна. Ще обърнем внимание и на важността от закупуването на качествена част, която няма производствени дефекти.

Приплъзване на скоростите 

Когато превключвате от по-ниска на по-висока предавка, ще забележите, че има нетипично приплъзване на скоростите. Оборотите на двигателя се покачват, но скоростта си остава същата. Това се случва, защото високата предавка не е включена и трансмисията се връща към неутралното си положение. 

Скоростите също могат да приплъзват, когато други части на съединителя са повредени, както и когато масло от двигателя потече върху маховика. За да установите точната причина, трябва да закарате колата си на доверен механик възможно най-скоро.

Съпротивление при натискане на съединителя

Ще чуете неприятен стържещ звук при натискане на съединителя и при опит за смяна на предавка.  Дори е възможно да не успеете да превключите на първа скорост при потегляне. В такива случаи съединителят не се освобождава. Добре е да закарате колата на преглед.

Усещане на вибрации в педала на съединителя

Обикновено, когато натиснете педала на съединителя, той се потъва плавно, но когато маховикът е износен, колкото повече го натискате, толкова повече вибрации ще усетите. Може също да усетите леки вибрации, още когато поставите крака си върху педала.

Възможно е причината да бъде и в разминаването на съединителя с маховика. Това е вероятно да доведе до постоянно зацепване на съединителя и неравномерно натоварване на маховика. 

Миризма на изгоряло в купето

Ако усетите мирис на изгоряло, когато превключвате скоростите, това означава, че проблемът е или в съединителя, или в маховика. Ако миризмата наподобява тази на горяща гума, виновен е дискът на съединителя. 

Ако вашият маховик не е здрав, той може да повреди диска на съединителя и да премахне част от защитното му покритие. Тогава маховикът се нагрява и отделя миризма на изгоряло, която наподобява тази на препечен хляб. 

Прескачане на съединителя

Ако колата ви започне да вибрира, когато сменяте предавката, това означава, че вместо плавно включване или изключване на предавката, маховикът се захваща и отпуска многократно, причинявайки този ефект.

Прескачане обикновено се причинява от износен или повреден диск на съединителя, но може да възникне и когато маховикът е в лошо състояние.

Защо е важно да закупите маховик от доверен магазин за авточасти?

След като ви запознахме с всички признаци на повреден маховик, вече знаете кога е време да вземете мерки. Направите го възможно най-скоро и в сервиз, на който имате доверие. 

Важно е обаче да изберете и правилното място, от което да купите частта. Макар и много шофьори да търсят маховик втора ръка от собственик или автоморга, съветваме ви да не го правите. 

Обърнете се към магазин за авточасти, който предлага продукти с гаранция за произход и качество. Маховиците, които се продават масово, е възможно да имат производствени дефекти, които да намалят техния живот, както и да застрашат останалите части в автомобила. 

Инвестирането в качествена част ще ви спести повторни и скъпи ремонти, докато в същото време няма да рискувате своята безопасност. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ