ЕС въвежда мита над 38% за субсидирани китайски електромобили

ЕС въвежда мита над 38% за субсидирани китайски електромобили

Европейският съюз (ЕС) заяви, че ще наложи по-високи мита върху вноса на китайски електромобили, които според него се ползват „в голяма степен от несправедливи субсидии“ и представляват „заплаха от икономическа вреда“ за производителите на електромобили в Европа, съобщи CNBC. 

В изявление ЕС поясни, че налага 38,1% мито на производителите на електрически превозни средства с батерии (BEV), които не са сътрудничили на разследването му, и по-ниско 21% мито на производителите на автомобили в азиатската страна, които са спазили изискванията, но не са били „включени в извадката“.

Основният китайски производител на електромобили BYD е засегнат от мито в размер на 17,4 %, а Geely - от мито в размер на 20%. ЕС също така наложи своето мито от 38,1 % на фирмата за производство на автомобили SAIC. И тримата производители бяха включени в извадката при проверката на ЕС, която продължава.

Предварително Комисията на ЕС, изпълнителният орган на ЕС, заключи, че веригата за създаване на стойност на електрическите превозни средства с батерии в Китай „се ползва от несправедливо субсидиране“ и обяви, че е в интерес на ЕС да наложи „временни изравнителни мита“ върху вноса на BEV от Китай.

„Поради това притокът на субсидиран китайски внос на изкуствено ниски цени представлява заплаха от ясно предвидима и непосредствена вреда за промишлеността на ЕС“, заяви Европейската комисия.

В отговор на съобщението на ЕС Nio заяви, че поема „непоколебим“ ангажимент към пазара на електрически превозни средства. "Категорично се противопоставяме на използването на увеличени мита като стратегия за възпрепятстване на нормалната световна търговия с електрически превозни средства. Този подход по-скоро пречи, отколкото да насърчава глобалната защита на околната среда, намаляването на емисиите и устойчивото развитие", заявиха от компанията.

Новите мита се налагат, тъй като китайските компании са по-привилегировано положение от конкурентите си, възползвайки се от незаконни държавни субсидии, се посочва в съобщение на ЕК.

Според главния икономист за Европа в "Кепитъл икономикс" (Capital Economics) Андрю Кънингам, цитиран от Ройтерс, ефектът от налагането на митата ще бъде ограничен в макроикономически план.

През последните 12 месеца в ЕС са били внесени 440 000 електромобила от Китай на обща стойност 9 милиарда евро, което се равнява на около 4 на сто от разходите за автомобили на европейските домакинства.

Целта на митата не е блокирането на търговията, а ограничаване на бъдещия растеж на вноса на китайски електромобили, посочва експертът.

По думите му решението показва важна промяна в търговската политика на ЕС, който макар и досега да е ползвал подобни мерки по отношение на китайския дъмпинг, не го е правил за такава важна индустрия, а и като цяло не е прибягвал до истински протекционистични мерки като настоящата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ