Борбата между германските марки за лидерство при електромобилите се ожесточава

Борбата между германските марки за лидерство при електромобилите се ожесточава

Германският автомобилен гигант BMW очаква поне половината от продажбата на компанията до 2030 г. да бъда eлeĸтpoмoбили, предаде Ройтерс.

В краткосрочен план баварската компания прогнозира голям ръст на печалбата преди облагане с данъци през тази години и то във всички свои подразделения – от автомобилите Mini до основната марка BMW и супер луксозните Rolls-Royce.

На фона на тези очаквания акциите на компанията поскъпнаха с 5,07%  към 15:15 часа българско време до най-високата си стойност от повече от 2 години и половина.

„Що се касае до електрическите превозни средства, BMW постига добър напредък като същевременно с това поема по-малко рискове от VW”, коментира анализаторът от  Bernstein Research Арнд Елингхорст.

По-рано Vоlkѕwаgеn пpoгнoзиpa, че до 2030 г. около 70% от продажбите в Европа на основната марка на компанията ще бъдат на електрически автомобили. През тази седмица VW представи нов амбициозен план за разширяване на операциите си в сферата на електромобилите, включително изграждането на шест завода за производство на батерии в Европа до 2030 година.

От BMW казват, че 90% от пазарните категории на компанията ще предлагат напълно електрически модели до 2023 г., като новият седан BMW i4 ще бъде пуснат на пазара три месеца по-рано от очакваното през тази година. Автомобилите от марката Міnі ще бъдат напълно електрически до началото на 30-те години на този век.

На въпрос дали BMW ще даде крайна дата за прекратяване на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене, главният технологичен директор Франк Вебер заяви, че това не зависи от фирмата, а от пазарите.

Прогнозата на BMW идва на фона на ускоряващата се електрификация на автомобилния сектор и затягането на стандартите за въглеродни емисии в Европа и Китай.

Този месец Volvo заяви, че всичките модели на компанията ще бъдат изцяло електрически до 2030 г., а Ford обеща същото за гамата на компанията в Европа.

Продажбите на електрически и плъгин хибридни автомобили се почти утроиха през 2020 г., достигайки 1 млн. бройки, или 10% от общите продажби.

Главният изпълнителен директор на BMW Оливър Ципсе заяви по време на пресконференция, че компанията може да ускори плановете си за производство на електрически автомобили, ако те срещнат по-бързо и широко възприемане от потребителите.

 „Ако търсенето в определени пазари се пренасочи към изцяло електрическите автомобили през идните години, ние можем да му отговорим“, каза той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ