Борбата между германските марки за лидерство при електромобилите се ожесточава
Германският автомобилен гигант BMW очаква поне половината от продажбата на компанията до 2030 г. да бъда eлeĸтpoмoбили, предаде Ройтерс.
В краткосрочен план баварската компания прогнозира голям ръст на печалбата преди облагане с данъци през тази години и то във всички свои подразделения – от автомобилите Mini до основната марка BMW и супер луксозните Rolls-Royce.
На фона на тези очаквания акциите на компанията поскъпнаха с 5,07% към 15:15 часа българско време до най-високата си стойност от повече от 2 години и половина.
„Що се касае до електрическите превозни средства, BMW постига добър напредък като същевременно с това поема по-малко рискове от VW”, коментира анализаторът от Bernstein Research Арнд Елингхорст.
По-рано Vоlkѕwаgеn пpoгнoзиpa, че до 2030 г. около 70% от продажбите в Европа на основната марка на компанията ще бъдат на електрически автомобили. През тази седмица VW представи нов амбициозен план за разширяване на операциите си в сферата на електромобилите, включително изграждането на шест завода за производство на батерии в Европа до 2030 година.
От BMW казват, че 90% от пазарните категории на компанията ще предлагат напълно електрически модели до 2023 г., като новият седан BMW i4 ще бъде пуснат на пазара три месеца по-рано от очакваното през тази година. Автомобилите от марката Міnі ще бъдат напълно електрически до началото на 30-те години на този век.
На въпрос дали BMW ще даде крайна дата за прекратяване на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене, главният технологичен директор Франк Вебер заяви, че това не зависи от фирмата, а от пазарите.
Прогнозата на BMW идва на фона на ускоряващата се електрификация на автомобилния сектор и затягането на стандартите за въглеродни емисии в Европа и Китай.
Този месец Volvo заяви, че всичките модели на компанията ще бъдат изцяло електрически до 2030 г., а Ford обеща същото за гамата на компанията в Европа.
Продажбите на електрически и плъгин хибридни автомобили се почти утроиха през 2020 г., достигайки 1 млн. бройки, или 10% от общите продажби.
Главният изпълнителен директор на BMW Оливър Ципсе заяви по време на пресконференция, че компанията може да ускори плановете си за производство на електрически автомобили, ако те срещнат по-бързо и широко възприемане от потребителите.
„Ако търсенето в определени пазари се пренасочи към изцяло електрическите автомобили през идните години, ние можем да му отговорим“, каза той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.