Цените на батериите за електромобили са се понижили с 80% от 2008 г.

Цените на батериите за електромобили са се понижили с 80% от 2008 г.

Цените на батериите в електрическите автомобили са се понижили с 80% от 2008 г. досега, сочат данни на Департамента по енергията на САЩ, цитиран в анализ на The New York Times, в който се разглежда динамиката в развитието на електрическата мобилност.

Всички производители използват литиево-йонни батерии, но съществуват много различни варианти, като конкуренцията се опитва да намери най-доброто съотношение между сигурност, запазване на голямо количество енергия и малки размери. Китай силно подкрепя развитието на индустрията и местният производител на батерии CATL само в рамките на последните 10 години се превърна в един от най-големите на пазара.

Преди няколко години най-разпространеното мнение бе, че 2025 г. ще е преломната точка, в която продажбите на електромобили ще бъдат повече от тези на колите с традиционен двигател с вътрешно горене. Но днес налагащото се мнение е, че технологиите се развиват много по-бързо от очакваното. Според Милан Такор, старши анализатор на Wood Mackenzie скоростта, с която батериите се подобряват е ключова, поради което неговата прогноза е, че 2024 г. ще е годината, в която продажбите на електрически автомобили ще надминат тези на традиционните автомобили. Някои, като управляващият директор за Германия на NIO, китайският конкурент на Tesla, Хуи Жанг са още по-оптимистични – той очаква паритет през 2023 г.

Повечето хора през 2010 г. не биха повярвали, че през 2020 г. можем да имаме паритет на цената, но днес и Tesla Model 3, и BMW 3-та серия струват около 41 хил. долара в САЩ. Първата може да излезе по-евтино, защото не се нуждае от смяна на маслото и свещите, а електричеството е по-евтино от бензина за изминаване на 100 км., се казва още в анализа.

Засега продажбите на електрически автомобили са по-силни в Европа. Около 5% от новите коли на Стария континент се задвижват с електрически двигател, докато в САЩ този дял е 2%, най-вече поради отсъствието на държавни субсидии, които понижават цената на возилата. Ако към тях се добавят и хибридните автомобили, които имат и двигател с вътрешно горене, то новите „зелени“ коли в Европа отговарят на 9% от всички сделки, показват данните на Матиас  Шмид, независим анализатор от Берлин.

В момента в Европа има 200 хил. зареждащи станции, но според анализи на консултантската компания Transport  & Environment ще е необходимо те да станат 3  млн. когато елмобилите станат по-предпочитани. В САЩ броят на станциите е двойно по-малък от този в Европа, се казва още в материала.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бонусът на Дивия запад: Рио де Жанейро дава парични награди на полицаите за убити престъпници
Володимир Зеленски: Русия атакува тази нощ Украйна с около 500 дрона и 40 ракети
Желязков пред Тръмп: Стратегическото партньорство е ключово за развитието на отношенията ни
На днешната дата, 28 септември. Рождениците днес
Италия ще защитава световната си титла във волейбола срещу България
САЩ ще разсекретят документи за мистериозното изчезване на една от първите жени пилоти
Дронове са забелязани близо до най-голямата военновъздушна база на Дания
Гърция се готви за бури и наводнения заради рязко влошаване на времето