Чуждестранните производители на автомобили в Китай са изправени пред все по-несигурна ситуация
Новите мита върху китайските електрически автомобили не са достатъчни, за да помогнат на чуждестранните автомобилостроители да останат конкурентоспособни, особено на доходоносния китайски пазар, твърди консултантската фирма AlixPartners, цитирана от Си Ен Би Си.
Китай е най-големият автомобилен пазар в света. Страната пое световното лидерство в разработването на превозни средства с нови енергийни източници (NEV), които включват автомобили само с батерии и хибридни автомобили.
Категорията NEV сега представлява повече от 40% от новите леки автомобили, продадени в Китай - и местните автомобилни производители са водещи в продажбите, докато чуждестранните компании изостават.
Много чуждестранни автомобилни компании все още не са разбрали как техните продукти могат да се откроят на китайския пазар на електромобили, каза Стивън Дайър, ръководител на отдела за автомобилна практика в Азия на AlixPartners по време на годишно събитие за перспективите на индустрията.
„Освен ако чуждестранните марки автомобили не променят нагласата си за разработване и производство на автомобили към такава, която е по-склонна да поема рискове, и не обмислят как да проектират и произвеждат кола от така наречените първи принципи, тяхната позиция ще става все по-несигурна,“ каза Дайър Под първи принципи той има предвид концепция, която се отнася до решаване на проблеми въз основа на фундаментални аспекти на проблема.
Германската луксозна марка Porsche съобщи миналия вторник, че продажбите в Китай са се сринали с една трета през първата половина на годината. Компанията обвини „фокуса на потребителите върху продажбите, ориентирани към стойността“.
Китайските производители на автомобили от Nio до BYD вече започнаха да изнасят автомобили за Европа и други задгранични пазари, което накара САЩ да повиши митата върху превозните средства от 25% на 100%.
ЕС също така обяви през юни, че ще наложи мита до 38% върху китайския внос на електромобили, за да се бори със „заплахата от икономическа вреда“ за европейските производители на електромобили. В отговор Китай заяви, че води преговори за „постигане на взаимно приемливо решение“ с Европейската комисия преди въвеждането на митата през ноември.
Дори и с предстоящите мита на ЕС, китайските автомобили все още ще носят печалба от 20%, според Дайър, който отбеляза, че маржът на печалба ще бъде същият, както ако се продават на пазара в Китай. Това е така, защото вълната от мита вероятно ще ускори хода на китайските производители на електромобили към локализиране на производствените стратегии в Европа, което ще намали транспортните разходи, добави той.
BYD отваря завод в Унгария. Миналата седмица компанията обяви сделка за 1 милиард долара с Турция и отвори своя фабрика в Тайланд.
В момента произведените в Китай електромобили струват 35% по-малко за производство от сравними превозни средства от чуждестранни автомобилни производители, според AlixPartners.
Миналия месец анализатор от Bank of America каза, че американските автомобилни производители, базирани в Детройт, трябва да напуснат Китай „веднага щом е възможно“, тъй като са в губеща позиция срещу китайските EV гиганти.
Китайските производители на NEV също намалиха времето за разработка на нови модели до 20 месеца - това е половината от 40-те месеца, необходими на китайските традиционни автомобилни марки, според проучване на AlixPartners.
Китайските марки, посветени на NEV, също пускат нови модели много по-бързо от некитайските марки, посочи изследователската фирма, отбелязвайки, че автомобилите идват с технически спецификации и спецификации на батерията, които са с около две до три години по-напред от това, което чуждестранните компании планират.
Електрическите автомобили са по-малко сложни от превозните средства, задвижвани с двигател с вътрешно горене. Голямо предизвикателство в индустрията е убеждаването на потребителите да купуват превозни средства, захранвани с батерии, основно чрез намаляване на безпокойството относно пробега.
Китайското правителство наложи изграждането на станции за зареждане на батерии в цялата страна, докато стартиращата компания Nio пусна станции за смяна на батерии, за които твърди, че дават на шофьорите пълно зареждане само за няколко минути.
Друг проблем за чуждестранните производители на автомобили е конкуренцията с местната работна ръка, тъй като китайските работници са много по-склонни да работят дълги часове.
Служителите в Китай са работили до 140 часа извънреден труд на месец, много повече от 20-те часа извънредна работа в традиционните автомобилни компании по света, каза Дайър, отбелязвайки китайския „дух за преодоляване трудностите“.
С този стремеж AlixPartners очаква китайските марки да заемат повече от 70% от пазара на NEV в Китай до 2030 г. и да грабнат една трета от световния автомобилен пазар - или 9 милиона автомобила годишно.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.