Daimler и Volvo обединяват усилията в областта на технологиите за горивни клетки

Daimler и Volvo обединяват усилията в областта на технологиите за горивни клетки

Германският автомобилен концерн Daimler и шведският производител Volvo Trucks се договориха да обединят усилията си за разработване, производство и продажба на системи за горивни клетки за тежкотоварни автомобили. Това е пореден пример, че кризата с коронавируса ускорява консолидирането на бизнеса, информира Ройтерс

„Общата цел е и двете компании да предлагат тежкотоварни превозни средства с горивни клетки за операции на дълги разстояния в серийно производство през втората половина на десетилетието“, посочват от Daimler (DAIGn.DE) и Volvo (VOLVb.ST).

Съдружието, договорено от двете компании, ще работи като самостоятелно и автономно предприятие, като Daimler Truck AG и Volvo Group продължават да бъдат конкуренти във всички останали сфери на дейност, заявяват в съвместно изявление.

Обединяването на силите ще намали разходите за разработка на двете компании и ще ускори въвеждането на пазара на системи за горивни клетки в продукти, използвани за тежкотоварен транспорт и изискващи приложения за дълги разстояния. Volvo ще придобие 50% в съвместното предприятие за около 0,6 милиарда евро, а всяка от двете компании ще инвестира деветцифрена сума в разработването на системата за горивни клетки.

„Искаме да създадем компания, която да обслужва не само акционерите, но и цялата индустрия“, каза изпълнителният директор на Daimler Trucks Мартин Даум.

На въпрос дали пандемията на короната е принудила двамата производители на камиони да стигнат до този съюза, главният изпълнителен директор на Volvo Мартин Лундстед отговори: „Коронавирусът ни убеди още повече“. 

Предварителното споразумение между двете компании е необвързващо, като окончателната сделка се очаква да бъде финализирана до края на годината. Съюзът на Daimler и Volvo за горивни клетки е отворен за присъединяване на други членове. 

По-рано тази година автомобилният доставчик "Робърт Бош" обяви плановете си да започне масово производство на горивни клетки от 2022 г., а Hyundai пък има готовност да започне да предлага още от тази година камиони с тази технология в Европа.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Ритуали за връщане в правилната посока, когато се чувствате претоварени
Актьорът Роуън Аткинсън продва на търг Jaguar-а си, участник в сериал за Мистър Бийн
Снаряд избухна над кортежа и охраната на вицепрезидента Джей Ди Ванс в Калифорния
Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
Зеленски не харесва Будапеща като място за среща на върха с Путин, но би присъствал
На днешната дата, 21 октомври. Рождениците днес
Цитат на деня
"5-4-3-2-1" - един лесен метод, който ще ви избави от тревожност и паник атаки