Daimler и Volvo обединяват усилията в областта на технологиите за горивни клетки
Германският автомобилен концерн Daimler и шведският производител Volvo Trucks се договориха да обединят усилията си за разработване, производство и продажба на системи за горивни клетки за тежкотоварни автомобили. Това е пореден пример, че кризата с коронавируса ускорява консолидирането на бизнеса, информира Ройтерс.
„Общата цел е и двете компании да предлагат тежкотоварни превозни средства с горивни клетки за операции на дълги разстояния в серийно производство през втората половина на десетилетието“, посочват от Daimler (DAIGn.DE) и Volvo (VOLVb.ST).
Съдружието, договорено от двете компании, ще работи като самостоятелно и автономно предприятие, като Daimler Truck AG и Volvo Group продължават да бъдат конкуренти във всички останали сфери на дейност, заявяват в съвместно изявление.
Обединяването на силите ще намали разходите за разработка на двете компании и ще ускори въвеждането на пазара на системи за горивни клетки в продукти, използвани за тежкотоварен транспорт и изискващи приложения за дълги разстояния. Volvo ще придобие 50% в съвместното предприятие за около 0,6 милиарда евро, а всяка от двете компании ще инвестира деветцифрена сума в разработването на системата за горивни клетки.
„Искаме да създадем компания, която да обслужва не само акционерите, но и цялата индустрия“, каза изпълнителният директор на Daimler Trucks Мартин Даум.
На въпрос дали пандемията на короната е принудила двамата производители на камиони да стигнат до този съюза, главният изпълнителен директор на Volvo Мартин Лундстед отговори: „Коронавирусът ни убеди още повече“.
Предварителното споразумение между двете компании е необвързващо, като окончателната сделка се очаква да бъде финализирана до края на годината. Съюзът на Daimler и Volvo за горивни клетки е отворен за присъединяване на други членове.
По-рано тази година автомобилният доставчик "Робърт Бош" обяви плановете си да започне масово производство на горивни клетки от 2022 г., а Hyundai пък има готовност да започне да предлага още от тази година камиони с тази технология в Европа.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.