Daimler изтегля 690 000 дизелови автомобила в Европа

Daimler изтегля 690 000 дизелови автомобила в Европа

Германският автомобилопроизводител Daimler ще трябва да обнови софтуера на около 690 000 дизелови автомобила в Европа като част от обявено изтегляне през юни, предаде ДПА.

Германското министерство на транспорта потвърди снощи броя на засегнатите автомобили, включени в планираното изтегляне, което е свързано с технологията за манипулиране на данните от тестовете за отделени вредни газове.

Около 280 000 автомобила се изтеглят в Германия.

Министърът на транспорта Андреас Шойер разпореди изтеглянето през юни след среща с главния изпълнителен директор на Daimler Дитер Цече.

Тогава данните бяха за изтегляне на 238 000 автомобила в Германия и 774 000 общо.

Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA), че вече е започнала тестовете на новия софтуер за измерване на отделените вредни газове.

През май службата установи, че подразделението на Daimler - Mercedes-Benz - е използвало технология за манипулиране на тестовите данни за вредни емисии при вановете си марка Vito.

Същата технология е открита в редица други автомобили на Daimler.

Daimler подчерта, че сътрудничи с властите и ще уведоми засегнатите собственици.

Компанията е на мнение, че технологията, която е в центъра на спора, не е незаконна и оспорва изтеглянето. Daimler настоява за съдебни разяснения.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Боксовият ветеран Майк Тайсън ще се бие с 48-годишният Флойд Мейуедър през 2026 г.
„Европа срещу Китай“: Автомобилното изложение в Мюнхен e следващото бойно поле в борбата за пазарен дял
Шефът на BMW: Забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС е голяма грешка
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
Защо всяка работна среща трябва да започва точно навреме
Истинската роля на имейла