Две огромни ограничения държат на полусъединител електромобилността. 2023-та обаче може да промени играта

Две огромни ограничения държат на полусъединител електромобилността. 2023-та обаче може да промени играта

Навлизането на електромобилността ще бъде сред водещите тенденции през 2023 г., чието развитие ще привлича големи инвестиции и ще създава големи иновации, прогнозира Нейтън Нийз, партньор "Електрификация и климатични промени" в Boston Consulting Group (BCG). Според консултантската компания продажбите на електромобили ще достигнат 39% от всички продадени леки автомобили в световен мащаб до 2030 г., съобщава специализираният портал Electrical-Bulgaria.com

За да се случи това обаче, ще трябва доставките на литиево-йонни батерии да се увеличат десеткратно до края на десетилетието, като се имат предвид и бързо растящите нужди от решения за съхранение на енергия на електрическите компании и сектора на потребителската електроника.

Необходим е бърз напредък веднага

В момента светът е далеч от постигането на тази цел. За да навакса, е необходим бърз напредък веднага в справянето с две огромни ограничения – пречките в производството и очаквания недостиг на критично важни материали.

Според Нийз нови постижения в тези области дават повод за оптимизъм. Сред тях е напредъкът при "машините, които правят машини" – термин, популяризиран от Tesla, отнасящ се до оборудването, заводите и процесите, с които могат да се произвеждат литиево-йонни батерии по-добре, по-бързо и на по-ниска цена при по-ефективно използване на критично важни материали.

През 2023 г. са възможни пробиви в сферата на производствените процеси, които могат да подобрят добива и преработката на критично важи материали като литий, никел и кобалт, и ключови компоненти като катоди и аноди.

Иновации в набавянето на суровини

Вече има нови производствени методи, които биха могли да предложат известно дългосрочно смекчаване на проблемите с доставките на критично важи материали. Просто няма достатъчно икономически изгодни проекти за добив на литий и други материали, за да сме спокойни, че енергийният преход ще протече гладко. Тази година би трябвало да стане по-ясно дали иновации като директната екстракция на литий, плазмената технология за усъвършенствани материали и нови техники за рециклиране могат да предложат решения в предстоящата ера на оскъдни ресурси.

 Набавянето на батериите, необходими за широкото навлизане на електромобилите, е голямо предизвикателство. А времето изтича. Но с общи усилия, това е възможно, смята Нийз. Според него парчетата от пъзела вече се подреждат, тъй като производителите на батерии, доставчиците на оборудване и производителите на оригинално оборудване, които купуват батерии, започват да приемат следващата вълна технологии.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
Добрите екипи са по-важни от добрите идеи
Велосипедист покорява планините в това поразително видео
Goldman Sachs ще управлява пенсионни активи на Shell за 40 милиарда долара
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон