Две огромни ограничения държат на полусъединител електромобилността. 2023-та обаче може да промени играта

Две огромни ограничения държат на полусъединител електромобилността. 2023-та обаче може да промени играта

Навлизането на електромобилността ще бъде сред водещите тенденции през 2023 г., чието развитие ще привлича големи инвестиции и ще създава големи иновации, прогнозира Нейтън Нийз, партньор "Електрификация и климатични промени" в Boston Consulting Group (BCG). Според консултантската компания продажбите на електромобили ще достигнат 39% от всички продадени леки автомобили в световен мащаб до 2030 г., съобщава специализираният портал Electrical-Bulgaria.com

За да се случи това обаче, ще трябва доставките на литиево-йонни батерии да се увеличат десеткратно до края на десетилетието, като се имат предвид и бързо растящите нужди от решения за съхранение на енергия на електрическите компании и сектора на потребителската електроника.

Необходим е бърз напредък веднага

В момента светът е далеч от постигането на тази цел. За да навакса, е необходим бърз напредък веднага в справянето с две огромни ограничения – пречките в производството и очаквания недостиг на критично важни материали.

Според Нийз нови постижения в тези области дават повод за оптимизъм. Сред тях е напредъкът при "машините, които правят машини" – термин, популяризиран от Tesla, отнасящ се до оборудването, заводите и процесите, с които могат да се произвеждат литиево-йонни батерии по-добре, по-бързо и на по-ниска цена при по-ефективно използване на критично важни материали.

През 2023 г. са възможни пробиви в сферата на производствените процеси, които могат да подобрят добива и преработката на критично важи материали като литий, никел и кобалт, и ключови компоненти като катоди и аноди.

Иновации в набавянето на суровини

Вече има нови производствени методи, които биха могли да предложат известно дългосрочно смекчаване на проблемите с доставките на критично важи материали. Просто няма достатъчно икономически изгодни проекти за добив на литий и други материали, за да сме спокойни, че енергийният преход ще протече гладко. Тази година би трябвало да стане по-ясно дали иновации като директната екстракция на литий, плазмената технология за усъвършенствани материали и нови техники за рециклиране могат да предложат решения в предстоящата ера на оскъдни ресурси.

 Набавянето на батериите, необходими за широкото навлизане на електромобилите, е голямо предизвикателство. А времето изтича. Но с общи усилия, това е възможно, смята Нийз. Според него парчетата от пъзела вече се подреждат, тъй като производителите на батерии, доставчиците на оборудване и производителите на оригинално оборудване, които купуват батерии, започват да приемат следващата вълна технологии.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лидерите на ЕС одобриха предложението България да приеме еврото от 1 януари 2026 г.
The Guardian: Централите на слънце и вятър в Китай са с капацитет, колкото производство на ток в Турция и Индонезия
Ердоган: Тръмп се съгласи на преговори в Турция за Украйна с участието на Путин
Румънски евродепутат внесе вот на недоверие срещу Урсула фон дер Лайен
ЕС удължи санкциите срещу Русия, но не прие нов пакет
Естония е готова да приеме самолети на НАТО с ядрени оръжия на борда
Парламентарната група на ДПС-ДПС официално се преименува на "Алианс за права и свободи"
Зам.-кметът по финансите на София: Успех е, че върнахме бюджета и го преразгледахме