Ford понижава годишните си прогнози заради пожара в алуминиевия завод на доставчика
Ford Motor намали прогнозите си за печалба в четвъртък, позовавайки се на последиците от пожар в критичен доставчик на алуминий, който ще ограничи производството на някои от най-доходоносните му автомобили до края на годината, предава Ройтерс.
Пожарът през септември във фабриката на Novelis в Освего, Ню Йорк, която доставя материали за камионите F-150, ще струва на автомобилния производител около 1,5 до 2 милиарда долара преди данъци и лихви, съобщи Ford, добавяйки, че очаква да компенсира около 1 милиард долара от това през следващата година.
Главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли заяви в изявление, че е бил на място и е работил с Novelis, за да доставя алуминий от части от завода, които все още работят. „Постигнахме значителен напредък за кратко време, за да сведем до минимум въздействието през 2025 г. и да възстановим производството през 2026 г.“, каза Фарли.
Ford публикува резултатите след затварянето на фондовия пазар, а акциите на автомобилния производител се увеличиха с около 5% след края на търговията.
Novelis не отговори веднага на искане за коментар в четвъртък следобед. Преди това компанията заяви пред Ройтерс, че очаква производството да се възобнови в засегнатата част от завода до първото тримесечие на 2026 г.
Ford отчете приходи от 50,5 милиарда долара за третото тримесечие, което е с 9% повече спрямо година по-рано. Компанията отчете печалба на акция за периода от 45 цента, надминавайки очакванията на анализаторите на LSEG от 36 цента.
Автомобилният производител от Детройтската тройка намали годишната си перспектива за втори път тази година до печалба преди лихви и данъци: от 7,5 милиарда долара на 6,5 милиарда долара, и от 6,5 милиарда долара на 6,0 милиарда долара.
Ford по-рано понижи прогнозата си заради тарифите.
На хоризонта се задава облекчение за много американски автомобилни производители, след като президентът Доналд Тръмп одобри заповед за разширяване на кредитите за производството на автомобили и двигатели в САЩ, позволявайки на компаниите да получават кредит, равен на 3,75% от препоръчителната цена на дребно за сглобени в САЩ превозни средства до 2030 г., за да компенсират вносните тарифи върху частите.
През юли Ford заяви, че налозите на Тръмп ще струват до 3 милиарда долара тази година, като 1 милиард долара от тях компанията планира да компенсира. В четвъртък ръководители заявиха, че сега компанията е изправена пред нетно въздействие от тарифите в размер на 1 милиард долара поради облекчението, обявено миналата седмица.
Главният финансов директор на Ford, Шери Хаус, заяви, че компанията е щяла да повиши прогнозите си, ако не беше пожарът в Novelis. Автомобилният производител купува алуминий от други съоръжения на Novelis, казаха ръководители.
Novelis доставя на други автомобилни производители, включително Toyota и Stellantis, но Ford е основен потребител, защото камионите му F-150 използват предимно алуминиева каросерия.
Във вторник General Motors заяви, че е била „минимално засегната“ от пожара.
Ford заяви, че ще увеличи производството на своите камиони F-150 и SuperDuty с 50 000 превозни средства в заводите си в Мичиган и Кентъки през следващата година, за да възстанови загубите. Производството на електрическия камион F-150 Lightning ще бъде спряно за неопределено време, за да се съсредоточи върху по-печеливши бензинови версии, съобщи компанията.
Автомобилната индустрия е изправена пред няколко потенциални смущения в глобалните вериги за доставки, освен последиците от пожара в Novelis. Китай наскоро затегна контрола върху износа на батерии, използвани в електрическите превозни средства, както и на редкоземни елементи, които се използват широко в автомобилите.
Отделно от това, спор за интелектуална собственост между Холандия и Китай относно компютърни чипове предупреждава групи от автомобилната индустрия за потенциални смущения във фабриките.
Бензиновите камиони са двигател на печалбите
Продажбите на бензинови камиони и SUV-ове продължават да движат печалбите на Детройт, тъй като Ford и GM се отказаха от плановете си за електрически превозни средства, за да се съсредоточат върху традиционните основни продукти.
Продажбите на електрически превозни средства на автомобилните производители скочиха през третото тримесечие, тъй като купувачите се втурнаха да се възползват от данъчен кредит от 7500 долара, който отпадна в края на септември. Анализатори и ръководители на автомобилни компании прогнозират, че търсенето на електрически превозни средства ще спадне до края на годината, но бавно ще си възвърне позициите през 2026 г.
Акциите на GM скочиха с 15% във вторник, след като компанията отчете резултати за третото тримесечие, които надминаха очакванията на Уолстрийт, включително оптимистични перспективи за 2026 г. и намалено въздействие от тарифите.
В сряда Tesla отчете приходи, които надминаха прогнозите, но печалбите ѝ не достигнаха очакванията по отношение на тарифите и разходите за изследвания, което доведе до спад на акциите ѝ с около 4%.
Загубите на електромобили и проблемите с качеството на Ford са най-големите предизвикателства за компанията от няколко тримесечия. По-рано тази година автомобилният производител заяви, че очаква да загуби до 5,5 милиарда долара от бизнеса си с електромобили и софтуер през 2025 г. Компанията отчете оперативна загуба от 1,4 милиарда долара в този сегмент за тримесечието.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.