Електрическите автомобили – фокусът на автомобилното изложение в Женева

Електрическите автомобили – фокусът на автомобилното изложение в Женева

Eлектрическите модели властват на Автосалона в Женева, който се открива за журналисти днес. Те са приоритет на автомобилостроителите, които вече нямат избор, ако искат да спазват европейските норми за емисиите от въглероден диоксид, предаде Франс прес.

Като символ на тази тенденция електрическият високопроходим Jaguar I-Pace получи вчера вечерта наградата за европейски автомобил на годината. Едва за втори път този толкова желан приз, която се връчва от 1964 година от жури от журналисти от 23 страни, коронова един 100 процента електрически автомобил след компактния седан Nissan Leaf през 2011 година.

Салонът в Женева се очертава да бъде изложение на концептуални електрически автомобили. Малките градски автомобили на Citroen и Honda, високопроходимите коли на Aston Martin, Audi и Mercedes, купето на Skoda и дори кабриолета на Volkswagen .

Автомобилостроителите представят истински нови модели като Peugeot с електрическа версия на модела 208 и Kia с новия компактен кросоувър e-Soul.

Има две основни причини за бума на електрическите автомобили в Женева: новите прагове за емисиите от въглероден диоксид, наложени от следващата година от ЕК в името на борбата срещу климатичното затопляне, както и дизелгейт, скандала със софтуера за манипулиране на емисиите при диезловите модели на Фолксваген. Той избухна през 2015 година и намали продажбите на дизелови автомобили.

Новите двигатели доскоро основното оръжие на производителите за намаляване на емисиите. "Няма да има връщане към дизела, тоест няма друг избор освен да се впуснем с пълна скорост в ерата на електричеството", заяви директораът на германския център за развойна дейност в автомобилостроенето Фердинанд Дуденхьофер.

Освен това електрическите автомобили са приоритет на властите в Китай, който е водещият световен пазар.

Калифорнийският автомобилостроител Tesla предизвиква висококвалифицираните специалисти с изцяло електрическата си серия. Седанът Model 3 се наложи през последните месеци като най-продавания премиум модел в САЩ.

Ако пионери като Renault и Nissan, както и корейските автомобилостроители Hyundai и Kia вече са се насочили към електрическите автомобили със значителни инвестиции, то сега всички са принудени да го направят.

"В Европа автомобилните компании инвестират всичко в електрическите модели, дори ако не вярват в тях, дори ако ги продават на загуба", твърди Томазо Парди, директор на компанията за проучвания в автомобилния сектор Gerpisa.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ