Ferrari започва да приема плащания и в криптовалути
Ferrari започна да приема плащания в криптовалута за луксозните си спортни автомобили в САЩ като възнамерява постепенно да разшири обхвата на действие на схемата и в Европа след запитвания от заможни клиенти, съобщи шефът на отдела за маркетинг и търговия на компанията пред Ройтерс.
По-голямата част от компаниите от борсово търгуваните компании се въздържат от разплащания в криптовалути, тъй като нестабилността на биткойн и други токени ги прави непрактични за търговия. Регулацията "на парче" и високата консумация на енергия също възпрепятстват разпространението на криптовалутите като средство за разплащане.
Сред тях е и производителят на електрически автомобили Tesla (TSLA.O), който през 2021 г. започна да приема плащания в биткойн, но след това главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск ги прекрати от съображения за нанасяне на щети на околната среда, имайки предвид именно високият разход на енергия за добива на криптовалути
Главният маркетинг и търговски директор на Ferrari Енрико Галиера заяви пред Ройтерс, че криптовалутите са положили усилия да намалят въглеродния си отпечатък чрез въвеждането на нов софтуер и по-голямо използване на възобновяеми източници.
"Нашата цел да постигнем въглеродна неутралност до 2030 г. по цялата ни верига на стойността е абсолютно потвърдена", допълва той.
Решението да се разреши и плащане в криптовалути е в отговор на търсенията от пазара и дилърите, тъй като много от клиентите на Ferrari са инвестирали в криптовалути.
"Някои от тях са млади инвеститори, които са изградили състоянието си около криптовалутите. Други са по-традиционни инвеститори, които искат да диверсифицират портфейлите си", обяснява Галиери.
Въпреки че някои криптовалути, като втората по големина - етерът, са подобрили енергийната си ефективност, биткойнът все още предизвиква критики заради енергоемкия си добив.
През първата половина на тази година Ferrari достави повече от 1800 автомобила на пазарите си в Северна Америка, включително и САЩ.
Галиера не уточнява колко автомобила се очаква да бъдат продадени чрез криптовалута, но подчерта, че портфолиото от поръчки на компанията е солидно и напълно резервирано до 2025 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.