General Motors очаква силни резултати, обнадежден от перспективата за облекчение на митата

General Motors повиши финансовата си прогноза за годината и леко намали очакваното въздействие от митата, докато очаква облекчения по отношение на тарифите в САЩ и се изправя пред отслабващ пазар за електрически превозни средства, предава Ройтерс.
Компанията вече очаква годишна коригирана основна печалба между 12.0 и 13.0 милиарда долара, спрямо предишната прогноза от 10.0 до 12.5 милиарда долара. Автомобилният производител от Детройт заяви, че митата ще засегнат по-малко от очакваното крайните резултати, като намали прогнозното въздействие до диапазон от 3.5 до 4.5 милиарда долара, спрямо предишните 4 до 5 милиарда долара, споделя още агенцията.
Акциите се покачиха с около 10% при предварителната търговия. Повишената прогноза на GM повлече нагоре и акциите на Ford с около 3%, както и на Stellantis, листнати в САЩ, с около 1%.
Коригираната печалба на акция за тримесечието спадна до 2.80 долара, но надмина очакванията на анализаторите от 2.31 долара, според данни на LSEG.
По-рано този месец GM отчете 1.6 милиарда долара загуба, свързана с промени в стратегията си за електрически превозни средства. В края на септември отпадна данъчният кредит от 7,500 долара за електрически модели, а регулациите за емисиите бяха допълнително облекчени.
В писмо до акционерите изпълнителният директор на GM, Мери Бара, заяви, че компанията е съсредоточила инвестициите си в електромобили, за да отговори на строгите федерални изисквания, които президентът Доналд Тръмп впоследствие до голяма степен е отменил. Тя очаква компанията да понесе бъдещи разходи, свързани с електромобилите, въпреки че те остават „водеща звезда“ за GM.
„Сега е ясно, че приемането на електромобили в краткосрочен план ще бъде по-ниско от планираното“, каза Бара, позовавайки се на промените в регулациите. „Като действаме бързо и решително за справяне с свръхкапацитета, очакваме да намалим загубите от електромобили през 2026 г. и след това“, добави тя.
Приходите за тримесечието, приключило през септември, леко спаднаха до 48.6 милиарда долара спрямо същия период миналата година.
Продажбите на автомобили в САЩ останаха силни въпреки несигурността около митата, като се увеличиха с 6% през третото тримесечие. Макар производителите да избягват повишаване на цените, за да компенсират разходите от митата, американските купувачи продължават да избират по-скъпи модели и допълнителни екстри.
GM заяви, че планира да компенсира 35% от очакваното въздействие на митата. За много американски автомобилни производители се очертава облекчение, след като Тръмп одобри разширяване на кредитите за производство на автомобили и двигатели в САЩ, позволявайки на компаниите да получават кредит, равен на 3.75% от препоръчителната продажна цена на произведените в САЩ превозни средства до 2030 г., за да компенсират митата върху вносните части.
„Искам също да благодаря на президента и неговия екип за важните актуализации по митата, които направиха в петък. Програмата за компенсиране на MSRP ще помогне на произведените в САЩ превозни средства да бъдат по-конкурентоспособни през следващите пет години“, каза Бара в писмото си до акционерите.
Глобални компании вече са отчели над 35 милиарда долара разходи, свързани с американските мита, в навечерието на отчетите за третото тримесечие.
Инвеститорите все още очакват търговски споразумения с Мексико и Канада, както и с Южна Корея – основен износител на автомобили за GM.
Автомобилните производители увеличават инвестициите си в САЩ, за да компенсират митата на Тръмп. GM обяви през юни, че ще инвестира 4 милиарда долара в три американски завода в Мичиган, Канзас и Тенеси. Компанията внася около половината от автомобилите, които продава в САЩ, основно от Мексико и Южна Корея.
Stellantis обяви по-рано този месец, че планира да инвестира 13 милиарда долара в САЩ през следващите четири години.
През 2021 г. Бара обяви амбицията на GM да произвежда само електромобили до 2035 г. – цел, която вече не споменава публично, като вместо това заявява, че потребителското търсене ще определя продуктовата линия на компанията.
Продажбите на електромобили бяха силни за GM и за индустрията като цяло през третото тримесечие, тъй като потребителите се възползваха от данъчния кредит, но все пак представляват под 10% от общите продажби на компанията.
За да стимулира търсенето, GM планираше програма, която да позволи на дилърите ѝ да продължат да предлагат данъчния кредит при лизинг на електромобили. Компанията се отказа от инициативата след критики от законодатели, включително републиканския сенатор Бърни Морено от Охайо, бивш автомобилен дилър.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.