MAE прогнозира ръст на продажбата на електрически автомобили през тази година

MAE прогнозира ръст на продажбата на електрически автомобили през тази година

Продажбите на електрически автомобили ще нараснат силно през 2024 г. въпреки икономическите затруднения на някои пазари, прогнозира Международната агенция по енергетика (МАЕ), цитирана от Ройтерс.

От МАЕ обаче подчертават, че достъпността и инфраструктурата за зареждане ще бъдат ключови за бъдещия растеж.

Продажбите на електрически автомобили ще достигнат 17 млн. тази година при 14 млн. през 2023 г., като повече от един на всеки пет автомобила, продадени в световен мащаб, ще бъде електрически.

Очаква се десет милиона от тези превозни средства да бъдат продадени в Китай.

„Ниските маржове, променливите цени на металите за батерии, високата инфлация и постепенното премахване на стимулите за закупуване в някои страни предизвикаха опасения относно темповете на растеж на индустрията, но данните за глобалните продажби остават силни“, посочи базираният в Париж енергиен наблюдател в своя доклад Глобална перспектива за електрически превозни средства.

Продажбите през първото тримесечие на тази година са се увеличили с 25% спрямо същия период на миналата година. Въпреки че този процент е непроменен спрямо първото тримесечие на 2023 г. в сравнение със сравнимия период през 2022 г., той идва в допълнение към по-голямата база от превозни средства, коментира МАЕ.

Покупките през първото тримесечие са еквивалентни на общите продажби за цялата 2020 г., се отбелязва още в доклада.

Все пак делът на електрическите автомобили от общите покупки ще варира значително според региона, представлявайки около една на всеки девет покупки на превозни средства в Съединените щати, една на всеки четири в Европа, и почти половината в Китай, прогнозира МАЕ.

Усвояването в Европа се възпира от „общо слабата перспектива за продажбите на леки автомобили и постепенното премахване на субсидиите в някои страни“, се казва в съобщението.

Достъпността в сравнение с традиционните превозни средства остава ключова за растежа на сектора, като цените отново варират значително според региона.

Автомобилите с вътрешно горене остават по-достъпни от техните електрически еквиваленти в Европа и Съединените щати, докато в Китай почти две трети от електрическите автомобили, продадени миналата година, са били по-евтини от традиционните им еквиваленти.

„Електрическите коли като цяло стават по-евтини, тъй като цените на батериите падат, конкуренцията се засилва и производителите на автомобили постигат икономии от мащаба“, посочи МАЕ, като същевременно отбелязва, че в някои случаи – с коригиране на инфлацията, цените са стагнирали или дори са се повишили леко между 2018 г. и 2022 г.

Посрещането на нарастващото търсене с инфраструктура за зареждане също ще представлява ключово предизвикателство, добави МАЕ, като мрежите за зареждане трябва да нараснат шест пъти до 2035 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

The New York Times: Спецчасти на САЩ срещу гардове и агенти от Куба в опит да бъде отвлечен президентът Мадуро
Какво представлява Cloudflare и защо интернет се срина на 18 ноември?
Милиардерът Илон Мъск е дарил 474 млн. долара за обучение, археология и еврейска оргнизация през 2024 г.
31 декември и 2 януари ще бъдат неработни дни
Axios: САЩ и Русия тайно работят по нов план с 28 точки за уреждане на войната в Украйна
Култовият екшън „Жега“ се завръща след 30 г. с вероятен състав Леонардо ди Каприо и Крисчън Бейл
Софийският университет попадна в първите 40% на най-добрите висши училища в света
Математиката на отлагането