Пекин: Бързият възход на китайските компании за електромобили не се дължи на субсидиите, а на иновациите

Пекин: Бързият възход на китайските компании за електромобили не се дължи на субсидиите, а на иновациите

Бързият възход на фирмите за електрически превозни средства в Китай не се дължи на субсидиите, а на постоянните иновации. Това заяви министърът на търговията на Китай Уан Уънтао, цитиран от СИ Ен Би Си.

По думите му твърденията за „свръхкапацитет“ от страна на САЩ и Европа са неоснователни. Уан също така приписва предимството на Китай в електромобилите на „добре установената система за верига за доставки и пазарната конкуренция“.

Неговите коментари дойдоха по време на кръгла маса в Париж в неделя с представители на повече от 10 китайски компании, включително производителите на електромобили Geely и BYD, както и производителя на батерии за електромобили CATL, се казва в съобщение на министерството на търговията.

Дискусията на кръглата маса беше съсредоточена около антисубсидийното разследване на ЕС за вноса на електрически превозни средства от Китай, наред с други теми, посочват от ведомството.

Уан отбеляза, че китайската EV индустрия е „направила важен принос за глобалния отговор на изменението на климата, както и за зелената и нисковъглеродна трансформация“. Той също така каза, че китайското правителство ще защитава „законните права и интереси“ на китайските фирми.

ЕС започна разследване през октомври, за да определи дали трябва да наложи мита върху вноса на електромобили с батерии от Китай, „за да компенсира държавните субсидии и да изравни условията на играта“, след значително увеличение на вноса.

Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен каза през септември, че „глобалният пазар е наводнен с по-евтини електрически превозни средства“ и че цените се „държат изкуствено ниски“ поради „огромни държавни субсидии“.

Министърът на финансите на САЩ Джанет Йелън в събота каза, че е „особено загрижена“ за въздействието на китайския индустриален свръхкапацитет върху икономиката на САЩ.

В момента Йелън е в Китай за срещи по редица въпроси, включително управление на двустранните икономически отношения между САЩ и Китай и за насърчаване на американските интереси.

Вашингтон и Пекин ще проведат „интензивен обмен“, който „ще улесни дискусията около макроикономическите дисбаланси, включително връзката им със свръхкапацитета“, каза Йелън в събота след среща с китайския вицепремиер Хъ Лифън.

„Възнамерявам да използвам тази възможност, за да се застъпвам за равни условия за американските работници и фирми“, каза тя, като добави, че „отдалечаването от политики, които водят до свръхкапацитет, би било от полза за американската, китайската и световната икономика“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Студени досиета: Синът на основателя на Mango е заподозрян за убийството му преди година
Премиерът: Не е време за избори
Ключовите двигатели на икономическия растеж в България и Югоизточна Европа
Кристиано Роналдо е най-високо платеният футболист в света
АПИ опитва да приключи всички ремонти по магистралите до края на месеца
Лидерите на ЕС искат бързи действия за отключване на замразени руски активи за финансиране на Украйна
Краят на октомври наближава, а Бюджет 2026 все още го няма. Лакомство или пакост?
Защо автоматизацията с чатботове е ключът към успеха на вашия бизнес: Преглед на възможностите и ролята на AI-Masters агенцията