Малкият чаровник на Renault
Свежи цветове, стилни джанти, много екстри. Да, това е Captur, малкият чаровник на Renault. Не случайно младите толкова си падат по него. Градският кросуовър продаде през 2016 г. 215 000 автомобила в Европа.
За да засили още повече продажбите и експанзията, Renault пусна фейслифт на модела. Вкарани са нови светлини, цветове, стъклен покрив и хромирани елементи.
Предницата на новия Captur е станала още по-приятна и забавна. Инженерите са подсилили усещането за усмихнато лице отпред. Добавени са C-образни LED светлини, които са изнесени в долната част на бронята, за по-авантюристичен вид, а голямата емблема придава завършеност. Стъкленият покрив и хромираните детайли в праговете със сигурност ще ви харесат. Дневните задни светлини са много добро решение, имайки предвид, че много марки си ги спестяват. За да отговори на всеки вкус Captur може да бъде поръчан с до 30 различни цветови комбинации, благодарение на добавените два екстериорни цвята – оранжев „Атакама” и син „Океан”, както и нов цвят на покрива – сив „Платина”.
Настроението отвън се пренася и отвътре. Свежите и модерни детайли дават опростеност на купето, което е добро решение. Липсват сложни копчета и бутони, всичко е на една ръка разстояние. Заигравката с цветовете може да продължи. Предлагат се пет различни пакета за персонализация на интериора. Има много хромирани елементи и материалите са висококачествени. Пластмасите са добре монтирани, което естествено води до липса на паразитни шумове. Жабката е нестандартна – специфично и впечатляващо чекмедже, което побира внушителните 11 литра. Мултимедиите Media Nav Evolution и R-LINK Evolution се грижат за почти всичко в автомобила. Озвучаването може да стане петзвездно, благодарение на шестте високоговорителя Bose и субуферът в багажника.
Обновеният модел има нови системи за сигурност. За пръв път е използвана BSW, която сигнализира при наличието на автомобил в мъртвата точка. Има камера за задно виждане, както и асистент за паркиране. Предлага се с безконтактно отключване и start/stop система.
Нека поговорим малко за шофирането и затова как се държи Captur на пътя. Тествах автомобил с бензинов двигател с мощност 120 конски сили и останах доволен от поведението на пътя. У нас се предлага и още един бензинов агрегат, с 90 коня и два дизелови с мощност съответно 90 и 110. Задвижването се осъществява чрез 5 степенна механична или с 6-степена автоматична EDC кутия с двоен съединител. Моделът, за който ви разказвам, беше автоматик, който работеше в добър синхрон с двигателя. За да изпитам всички качества и недостатъци избрах маршрут, който включва магистрала, завои и лек пресечен терен. За градското шофиране няма какво да кажа, защото това е стихията на Captur, маневрен, удобен за паркиране, с повдигната стойка. За извънградското шофиране избрах магистралата за Благоевград. Този път има един малко по-рисков участък около Старо село със спускания, изкачвания и с повечко завои. При скорост до 130 километра в час колата стои много стабилно, воланът реагира прекрасно. Прехвърлянето на тази скорост обаче, в съчетание със спускане и завои доведе до лека нестабилност на автомобила и малко по-висок шум в купето, но не трябва да забравяме, че допустимата скорост в този участък е 120 километра в час. За сметка на това, двигателят и скоростната кутия се справяха прекрасно с баирите.
Не след дълго свих по планински път, с много завои. Тук мога да кажа, че Captur се справя по-добре, отколкото на магистралата. Колата влиза гладко в завоите и липсва почти всякакво недозавиване. Воланът е много комуникативен и реагира и при най-лекото чукване.
Пробвах кросоувъра и на пресечен терен, избрах сравнително лек офроуд, с малко кал и камъни по него. Не беше никаква трудност за Captur. По-високият клирънс и доказалото се окачване свършиха прекрасна работа, прекарвайки кросоувъра през неравния терен.
В заключение мога да кажа, че Renault Captur е идеален избор за градски автомобил, с който от време на време да избягвате извън града. Повече подробности за модела можете да намерите ТУК.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.