Megan GT - след когото хората се обръщат
Обичате ли високите скорости и силните усещания? Обичате ли адреналинът да пулсира из цялото ви тяло? Нека ви представим Renault Megan GT – автомобил, възбуждащ сетивата.
Megan е емблематичен модел за Renault. Хечбекът се е наложил като един от най-разпознаваемите и успешни за компанията. Поради тази причина френската марка заложи на изцяло нова концепция в последното поколение Megan, който се появи на родния пазар в началото на годината. Той е проектиран така, че те кара да го желаеш. Той привлича погледи, кара хората да се обръщат. Изглежда дързък и уверен.
Малко по-късно се появи още по-уверен играч от семейството Megan – модификацията GT. Тя се явява връзка между стандартния хечбек и топ версията – Megan RS, който се очаква да излезе на пазара в края на следващата година.
Цялостната стойка и поведение на Megan GT излъчва агресия. Муцуната е с подчертани спортни елементи, открояващи се най-вече в раздутата броня и хромираните детайли. Отзад двете трапецовидни тръби на ауспуха, разположени до дифузьор, допълват мускулестата визия. Стоповете сме ги коментирали многократно, но още веднъж да отбележим, че са сред най-красивите. LED светлините обхващат почти целия багажник, правейки визията на хечбека почти съвършена.
Интериорът също е с подчертан спортен характер. Седалки със странични опори, алуминеви педали, пера на волана за смяна на предавките загатват за какво е конструиран този автомобил – за силни усещания. 8,5-инчовият вертикален дисплей със системата R-Link 2 се грижи за абсолютно всички системи на автомобила – от управлението на музиката, през климатизацията и навигацията, до настройване на окачване, двигател и т.н. Благодарение на гласовата команда можете също така да контролирате някои от параметрите като например телефонията, навигацията, приложенията и музиката, при това без да изпускате пътя от поглед. Технологията Multi-Sense позволява да задавате параметрите на автомобила, в зависимост от вашите желания, настроения и начин на каране. Системата въздейства върху техническите конфигурации на двигателя, смяна на предавките, промяна в съпротивлението на волана, звук на двигателя. Във версията GT се предлагат четири различни режима на задвижване - Sport, Neutral, Comfort и Personal. Има и бутон R.S. Drive, поставен на видно място на таблото, който осигурява директен достъп до режим Sport.
Но всички тези екстри избледняват пред това, което се крие под предния капак. Духът на Megan GT – неговият двигател – 1,6-литровият агрегат с турбо и мощност от 205 конски сили, разработен от Renault Sport. Въртящият момент е 280 Нютон метра. Този двигател ще ви накара да се почувствате победители. Натискайки педала на газта, шоуто за сетивата започва. Ускорява от 0 до 100 километра в час за 7,1 секунди и развива максимална скорост от 230 километра в час. За смяната на предавките се грижи 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя. За по-силно изживяване предавките могат да се сменят ръчно, посредством пера от волана. Превключването им е много прецизно и бързо. Звукът на двигателят също ще погали сетивата ви, в спортен режим той наподобява автомобили с над 300 кончета под капака.
Тествах този автомобил с удоволствие и убедено мога да кажа, че двигателят е наистина много добър. Градско шофиране, планински пътища, магистрала – Megan GT лети.
В града той се провира в тесните улички и между останалите участници в движението. Паркирането става с лекота. Разходът е приличен около 7-8 литра на сто километра, но това е при уговорката, че не използвате спортния режим и не натискате газта до ламарината.
Но истинското удоволствие от шофирането на Megane GT идва извън града и най-вече на пътища със завои, където системата за пълно управляемо шаси 4control прави чудеса.
При движение до 80 км/ч, 4Control позволява на задните колела да завиват в противоположна посока на предните, което значително подобрява маневреността. При скорост над 80 км/ч задните колела завиват в същата посока като предните. Тази система не е новост при автомобилите и не е измислена от Renault, но френската марка й обръща голямо внимание. Запознах ви с нея при представянето на топ модела на компанията – Talisman, но сега имах възможността да разкрия истинския й потенциал. При Talisman-а системата служи повече за комфорт, докато при Megane GT се подобрява значително пътното поведение на автомобила, особено при висока скорост и завои. С 4Control воланът изисква 40% по-малко завъртане в сравнение с идентичен автомобил, но без тази система. Благодарение на това управлението по усукани пътища с висока скорост е истинско удоволствие. Воланът не е твърд, както при повечето спортни автомобили, но е много директен и прецизен.
Megane GT е автомобил, който трябва да се изживее. Трябва да се докоснете до него, за да докосне той сетивата ви.
Повече подробности можете да намерите ТУК.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.