Незабравимо приключение с Porsche (снимки)

София, рано сутринта, близо до Терминал 2 на столичното летище. Група журналисти очакваме трескаво да седнем зад воланите на последните модели Porsche и да се отправим към едно неповторимо приключение. Защо неповторимо? Просто е, немският бранд е символ на изисканост, неподражаемост и пъргавина. Автомобилите привличат погледи от всички страни, а на пътя всеки се съобразява с тях.

На разположение за т. нар. Porsche Road Tour, който се провежда ежегодно в редица европейски страни, включително и България, бяха пет от най-желаните модели - 911 Turbo S Coupe, 911 Carrera 4 GTS Cabrio, 982 Boxster S, Macan Turbo Performance package, Panamera Turbo. Всяка една от тези коли е мечта за милиони. И има защо. Всеки миг зад волана на Porsche е истинско удоволствие, еуфория за сетивата. Сърцето и характерът на тези автомобили са толкова богати и мощни, че човек не може да остане безразличен към тях. Просто няма как да не ги обикнеш.

Нашето пътешествие започва от София, а крайната ни цел е Сопот. Маршрутът ни е Подбалканският път. Отправяме се в конвой, петте тестови модела и две пилотни коли отпред и отзад. Карането в група е много забавно, отвсякъде ни махат, свирят и ни се радват. По време на пътуването ни придружава инструктор с изключително богат бекграунд – Юка Хонкавуори. Той е сертифициран Porsche инструктор. Има шампионски титли като състезател във Formula Ford, Renault 2.0 и Porsche GT3 Cup.

Най-важното нещо в Porsche Road Tour е сигурността и затова шофирането е много прецизирано и съобразено с пътната настилка. Подбалканският път е един от най-живописните и атрактивни за шофиране, особено след като са отстранени множеството дупки. По него има много завои, идеални за тестване на спортното окачване и управление на колите, както и прави участъци, позволяващи на Porsche да покаже защо е автомобил, на който почти не можеш да намериш заместител.

Време е да ви запозная с автомобилите.

911 Turbo S Coupe

Това е може би един от най-добрите, ако не, то е един от най-известните модели на Porsche. Неговата успешна история започва през далечната 1963 г. и до днес се е наложил като пионер за масов спортен автомобил. Последният модел 911 Turbo S Coupe има под капака си 3.8-литров шестцилиндров двигател с двойно турбо и променлива геометрия на турбините. Мощността е 580 конски сили, което е с 20 повече от предшественика си. Максималният въртящ момент е 750 Нютон метра. Тези цифри не само звучат респектиращо, но и усещането е доста впечатляващо. Изстрелва се от спряло състояние до 100 километра в час за 2,9 секунди, което не само, че те залепя за седалките, но и не ти дава възможност да си поемеш въздух. От 0 до 200 колата ги развива за малко под 10 секунди, по-точно – 9,9. Тук трябва да вметна, че тези параметри се постигат в Sport+. Останалите режими са Normal, което се препоръчва при градско каране. При него оборотите се сменят при по-ниски предавки, разходът на гориво е значително понижен и двигателят работи в по-тих режим. Следва Sport, при който параметрите значително се променят към по-агресивно шофиране. Воланът става по стегнат и директен, окачването се втвърдява, променя се и работата на скоростната кутия. Последният режим е т.нар. Individual, който дава възможност на шофьора да направи настройките по собствен вкус. Има и специален бутон, който вкарва автомобила в супер спортен режим – Sport Response, изключително полезен при екстремни изпреварвания. Веднъж натиснат, той осигурява на колата максимална мощност за около 20 секунди. От всичките режими най-приятен за каране е Sport+. Скоростите се сменят като при мотор – максимално късно, звукът е смразяващ, окачването и воланът правят шофирането в завои приказка. Не трябва да забравяме и задния спойлер, който може да бъде ръчно изваден или автоматично да се отвори при скорост от над 120 километра в час, давайки на 911 изключителна стабилност.

Екстремното шофиране  на 911 Turbo S Coupe е удоволствие благодарение на системата за стабилизиране, 4х4 задвижването и керамичните спирачки. За сигурността при високите скорости се грижи и системата PSM (Porsche Stability Management). За още по-голяма стабилност инженерите Porsche са инсталирали и система за завиване на задните колела.

Скоростната кутия е още един шедьовър. Тя сменя предавките с такава лекота, че шофьорът и пътникът до него не усещат нищо.

Друга новост 911 Turbo S Coupe е системата за повдигане на предното окачване, което е изключително полезно за преодоляване на легнали полицаи или при паркиране в подземни гаражи. Клиренсът се увеличава отпред с около 40 милиметра.

Porsche предлага не само скорост, но и цялостно забавление. За доброто настроение в 911 Turbo S Coupe се грижи мултимедия от последно поколение. Тя може да е BOSE® Surround Sound System с 12 високоговорителя и мощност 555 вата, или Burmester® High-End Surround Sound System, отново с 12 високоговорителя, но с мощност 821 вата. Системите се свързват безпроблемно с Apple Car Play и Android Auto.

Още много може да се пише за 911 Turbo S Coupe, но нека обърнем внимание и на останалите модели.

911 Carrera GTS Cabriolet

С този модел не можете да останете безразлични. Той носи почти всички белези на 911 Turbo S Coupe, но в същото време има и собствен характер. Най-голямата екстра може би тук е, че е кабриолет. Несравнимо е удоволствие да шофираш спортен автомобил с отворен гюрук. Звукът на двигателя се чува невероятно. Вятърът при ускорение, миризмата на изгорелите газове при голямата скорост…не може да се опише, трябва да се изживее. Покривът може да се сваля и прибира при скорост от над 50 километра в час, нещо с което почти никоя друга марка автомобили не може да се похвали.

911 Carrera GTS има 3-литров шестцилиндров двигател с мощност 450 конски сили. Развива от 0 до 100 километра в час за 3,8 секунди, а 200 прави за по-малко от 13 секунди. Автомобилът е със задно предаване, а скоростната кутия е 7-степенна. Както и при 911 Turbo S, Carrera GTS има четири режима на каране и бутона за супер спортен режим.

718 Boxster S

Този модел също е кабриолет и не отстъпва на пътя както по пъргавина, така и по стабилност на по-мощните си събратя. Boxster S е с 2,5-литров четирицилиндров двигател с мощност от 350 конски сили. Трябва да подчертаем, че той тежи малко над 1600 килограма, което му дава голяма пъргавина. За пример Boxster S и Carrera GTS са с около 300 килограма по-тежки. Развива от 0 до 100 километра в час за 4,2 секунди, а до 160 километра в час – за 9,5 секунди.

Задвижването отново е задно, а скоростната кутия може да бъде 6 или седемстепенна.

Panamera Turbo

Дойде времето да представим първия неспортен, според Porsche, автомобил. Panamera Turbo е изключителна кола. Визията й е зашеметяваща , а отвътре е шедьовър. Това е най-луксозният модел на немския бранд. Седалките са изключително удобни. Използвани са най-модерните материали за тапицерии, като пиано лак, хром и висококачествена кожа. Всичко в автомобила се управлява от огромната 12,3-инчова система Porsche Communication Management (PCM). Пътниците отзад могат да настроят желаната от тях температура чрез също огромен дисплей. Чрез него могат да се нагласят и част от забавленията, в зависимост от избраните екстри.

Но истинският дух на Porsche е скрит под капака. Така е и при Panamera Turbo. Моделът разполага с толкова мощ, че спокойно ще се опъне и на най-бързите спортни автомобил. 4-литровият осемцилиндрен двигател разполага с мощност от 550 конски сили и развива от 0 до 100 километра в час за едва 3,6 секунди, а до 160 – за 8,4 секунди. Задвижването е 4х4, а скоростната кутия е 8-степенна с двоен съединител.

Автомобилът седи като залепен за пътя благодарение на адаптивното въздушно окачване и системата PSM.

Macan Turbowith Performance package

Последният, но не по важност, модел от нашата виртуална разходка е кросоувърът Macan Turbo. Той обаче не е обикновен SUV, а с Performance package. Под капака му се крият цели 440 кончета, които изстрелват автомобила до 100 километра в час за 4,4 секунди. Агрегатът 3,6-литров шестцилиндров, а въртящият момент 600 нютон метра.

Този пакет крие и други екстри. Освен по-мощни двигатели автомобилите оборудвани с него имат по-ниско спортно окачване, двойно винтилирани спирачки, спортен пакет (Sport Chrono Package), който премахва ограничителя на скоростта, спортна изпускателна система и Sport+ режим.

MacanTurbo притежава изключително просторен и удобен салон, а екстрите са в изобилие.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ