Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Брюксел и Пекин преговарят за митата за електромобилите, но различията остават
Европейският съюз все още има значителни оставащи разминавания с Пекин след осем кръга преговори, насочени към избягване на митата върху произведените в Китай електрически превозни средства, които трябва да влязат в сила до края на този месец, според изявление на блока, цитирано от Блумбърг.
Комисарят по търговията Валдис Домбровскис и китайският министър на търговията Уан Уънтао са провели видео разговор днес, за да обсъдят постигнатия напредъка в дискусиите досега, според изявление на Олоф Гил, говорител на Европейската комисия за търговията и земеделието. Двамата са се договорили да продължат техническите разговори в близко бъдеще.
Двете страни са обсъдили дали може да се постигне споразумение за така наречените ценови ангажименти – сложен механизъм за контрол на цените и обемите на износа, който може да замени антисубсидийните мита. ЕС многократно е казвал, че всяко решение трябва да е в съответствие с правилата на Световната търговска организация, да адресира въздействието на субсидиите на Китай и да бъде нещо, което ЕС може да наблюдава за съответствие.
Блокът проучва индивидуални споразумения за ценообразуване с някои производители на автомобили, които биха могли частично да избегнат новите тарифи само за някои модели, обхванати от споразуменията. Китай обаче предупреди износителите да не търсят индивидуални сделки с ЕС, тъй като иска всички производители да бъдат под общо споразумение като част от преговорите, които се водят от китайски търговски орган.
По време на разговора комисарят по търговията на ЕС е казал на своя китайски колега, че съгласно правилата на СТО блокът има възможност да предлага ценови ангажименти на различни компании и преговорите му с Китайската търговска камара за внос и износ на машини и електронни продукти не изключва разговори с отделни износители.
Китай отговори на митата за електромобили със собствени разследвания за вноса на млечните продукти, свинското месо и бренди от ЕС, както и чрез потенциално увеличаване на тарифите върху автомобили с големи двигатели. ЕС заяви, че ще защитава интересите си срещу всяко необосновано разследване и вече оспорва разследването на млечните продукти в СТО.
Без споразумение електромобилите, произведени в Китай, ще бъдат изправени пред мита до 45%.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.