Брюксел и Пекин преговарят за митата за електромобилите, но различията остават

Брюксел и Пекин преговарят за митата за електромобилите, но различията остават

Европейският съюз все още има значителни оставащи разминавания с Пекин след осем кръга преговори, насочени към избягване на митата върху произведените в Китай електрически превозни средства, които трябва да влязат в сила до края на този месец, според изявление на блока, цитирано от Блумбърг.

Комисарят по търговията Валдис Домбровскис и китайският министър на търговията Уан Уънтао са провели видео разговор днес, за да обсъдят постигнатия напредъка в дискусиите досега, според изявление на Олоф Гил, говорител на Европейската комисия за търговията и земеделието. Двамата са се договорили да продължат техническите разговори в близко бъдеще.

Двете страни са обсъдили дали може да се постигне споразумение за така наречените ценови ангажименти – сложен механизъм за контрол на цените и обемите на износа, който може да замени антисубсидийните мита. ЕС многократно е казвал, че всяко решение трябва да е в съответствие с правилата на Световната търговска организация, да адресира въздействието на субсидиите на Китай и да бъде нещо, което ЕС може да наблюдава за съответствие.

Блокът проучва индивидуални споразумения за ценообразуване с някои производители на автомобили, които биха могли частично да избегнат новите тарифи само за някои модели, обхванати от споразуменията. Китай обаче предупреди износителите да не търсят индивидуални сделки с ЕС, тъй като иска всички производители да бъдат под общо споразумение като част от преговорите, които се водят от китайски търговски орган.

По време на разговора комисарят по търговията на ЕС е казал на своя китайски колега, че съгласно правилата на СТО блокът има възможност да предлага ценови ангажименти на различни компании и преговорите му с Китайската търговска камара за внос и износ на машини и електронни продукти не изключва разговори с отделни износители.

Китай отговори на митата за електромобили със собствени разследвания за вноса на млечните продукти, свинското месо и бренди от ЕС, както и чрез потенциално увеличаване на тарифите върху автомобили с големи двигатели. ЕС заяви, че ще защитава интересите си срещу всяко необосновано разследване и вече оспорва разследването на млечните продукти в СТО.

Без споразумение електромобилите, произведени в Китай, ще бъдат изправени пред мита до 45%.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ