Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Брюксел и Пекин преговарят за митата за електромобилите, но различията остават

Европейският съюз все още има значителни оставащи разминавания с Пекин след осем кръга преговори, насочени към избягване на митата върху произведените в Китай електрически превозни средства, които трябва да влязат в сила до края на този месец, според изявление на блока, цитирано от Блумбърг.
Комисарят по търговията Валдис Домбровскис и китайският министър на търговията Уан Уънтао са провели видео разговор днес, за да обсъдят постигнатия напредъка в дискусиите досега, според изявление на Олоф Гил, говорител на Европейската комисия за търговията и земеделието. Двамата са се договорили да продължат техническите разговори в близко бъдеще.
Двете страни са обсъдили дали може да се постигне споразумение за така наречените ценови ангажименти – сложен механизъм за контрол на цените и обемите на износа, който може да замени антисубсидийните мита. ЕС многократно е казвал, че всяко решение трябва да е в съответствие с правилата на Световната търговска организация, да адресира въздействието на субсидиите на Китай и да бъде нещо, което ЕС може да наблюдава за съответствие.
Блокът проучва индивидуални споразумения за ценообразуване с някои производители на автомобили, които биха могли частично да избегнат новите тарифи само за някои модели, обхванати от споразуменията. Китай обаче предупреди износителите да не търсят индивидуални сделки с ЕС, тъй като иска всички производители да бъдат под общо споразумение като част от преговорите, които се водят от китайски търговски орган.
По време на разговора комисарят по търговията на ЕС е казал на своя китайски колега, че съгласно правилата на СТО блокът има възможност да предлага ценови ангажименти на различни компании и преговорите му с Китайската търговска камара за внос и износ на машини и електронни продукти не изключва разговори с отделни износители.
Китай отговори на митата за електромобили със собствени разследвания за вноса на млечните продукти, свинското месо и бренди от ЕС, както и чрез потенциално увеличаване на тарифите върху автомобили с големи двигатели. ЕС заяви, че ще защитава интересите си срещу всяко необосновано разследване и вече оспорва разследването на млечните продукти в СТО.
Без споразумение електромобилите, произведени в Китай, ще бъдат изправени пред мита до 45%.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
България планира нови енергийни връзки с Румъния
Енергетика |Папа Франциск ще отбележи в болница 12-ата годишнина начело на Светия престол
Свят |Германското разузнаване: 90% е вероятността коронавирусът да е изтекъл от лабораторията в Ухан
Свят |Денят в цифри
България |Крайната десница в Румъния търси заместник на Джорджеску в президентската надпревара
Политика |Стана ясно за кого са „изчезналите“ 780 гласа от изборите през октомври 2024 г.
България |Прост навик, който разделя най-успешните хора от всички останали
Техники за успех |Манчестър Юнайтед планира да построи най-великия стадион в света
Спорт |Босненската прокуратура издаде заповед за арест за президента и премиера на босненската Република Сръбска
Политика |САЩ ще представят на Русия предложение за 30-дневно спиране на огъня в Украйна
Свят |Бизнес перспективи: Забраната на ЕС за двигателите с вътрешно горене е напът да отиде в историята
Икономика |Бизнесът се обяви против идеите за национализиране на личните партиди от втората пенсия
България |Mercedes ще разработва интелигентни автомобили с китайската Hesai
Автомобили |

Коментари
Няма въведени кометари.