Шолц: Германските производители на автомобили не трябва да се страхуват от китайската конкуренция

Шолц: Германските производители на автомобили не трябва да се страхуват от китайската конкуренция

Германските автомобилни производители не трябва да се страхуват от конкуренцията от Китай. Това заяви канцлерът на Германия Олаф Шолц в понеделник при откриването на първия завод за рециклиране на батерии Mercedes-Benz, предаде Ройтерс.

Шолц определи заводът като инвестиция, която той описа като част от новата програма за индустриална политика на Германия .

„Някои казват, че Китай може да се справи много по-добре с електрическите двигатели от нас“, каза Шолц.

„Германските компании не трябва да се страхуват от тази конкуренция“, добави той, като посочи, че индустрията е издържала на силна конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на Европейския съюз върху произведените в Китай електрически превозни средства (EV).

„Аз съм против митата, които ни вредят“, каза Шолц на церемонията по откриването в Купенхайм, югозападна Германия.

ЕС трябва да използва такива мерки там, където дъмпингът и субсидиите всъщност поставят европейските производители в неравностойно положение, например в стоманодобивната промишленост, добави той.

Европейският автомобилен сектор е изправен пред множество предизвикателства, включително високите производствени разходи, прехода към електрически превозни , спадащо търсене и нарастваща конкуренция.

Тези проблеми накараха някои европейски производители на автомобили да намалят капацитета си, като играч в региона – Volkswagen, за първи път обмисля затваряне на заводи в Германия.

Продажбите на Mercedes през третото тримесечие в Китай, където групата реализира около една трета от продажбите си, са намалели с 13%, особено засегнати от по-ниското търсене на луксозни стоки там поради кризата с недвижимите имоти, засягаща по-специално S-класата.

ЕС прие високи мита върху произведените в Китай електромобили, заявявайки, че те се възползват от несправедливи държавни субсидии. Пекин отрича това и заплашва с ответни мерки, докато германските производители на автомобили, които генерират около една трета от печалбите си в Китай, изразяват загриженост и зоват за повече разговори.

Германия гласува против митата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ