Преговорите между Nissan и Renault фокусирани върху конкурентоспособността при електромобилите
Преговорите на Nissan Motor с Renault за обновяване на техния съюз са фокусирани върху укрепването на конкурентоспособността като равнопоставени партньори и извличането на максимума от инвестициите им в електрически автомобили. Това заяви главният изпълнителен директор на японския автомобилен производител пред Ройтерс.
До преговорите с Renault, главният акционер на Nissan, остават по-малко от две седмици - период, който компаниите са си поставили за постигане на сделка, обясняват добре информирани източници.
Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида отказа да коментира дали може да бъде постигнато споразумение този месец. Но обясни, че разговаря с изпълнителния директор на Renault Лука де Мео всеки уикенд и разговорите ще "продължат за в бъдеще".
Хората, запознати с преговорите, отбелязват, че споделянето на технологии се е очертало като една пречка.
Учида, който е прекарал голяма част от кариерата си в Nissan на позиции, свързани с френско-японския съюз, подчерта, че разговорите са били базирани на взаимно доверие.
"Всяка компания разполагаше с ценна технология и можеше да се очакват дискусии за трансфер на технологии. Целта е да се подобри способността на производителите на автомобили да се конкурират във време на икономическа несигурност. Дискусията, която водим, е за това как да направим нашата конкурентоспособност още по-силна", добави Макото Учида в интервю за Ройтерс.
Това бяха първите му коментари пред медиите откакто автомобилните производители миналия месец казаха, че обсъждат бъдещето на своя съюз. Партньорството, което започна с инвестиция от Renault през 1999 г. и дълго време беше контролирано от бившия изпълнителен директор, превърнал се в беглец Карлос Гон, беше от решаващо значение за обръщането на японския автомобилен производител.
Но ръководителите на Nissan през годините бяха обезпокоени от неравностойната структура на собственост, тъй като Renault притежава 43% от Nissan, а японският автомобилен производител държи само 15% дял без право на глас в Renault. Хора, запознати с преговорите, казват, че двете страни са обсъждали намаляване на дела на Renault, потенциално до 15%, и условията, при които това може да се случи.
"Искаме да бъде равностойно партньорство", каза Учида, но отказа да коментира потенциалните нива на дялове.
Миналия месец компаниите обявиха, че Nissan обмисля да инвестира в новото звено за електрически превозни средства на Renault с кодово име "Ampere", което ще бъде отделено от бизнеса с двигатели с вътрешно горене с кодово име "Horse".
Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида отказа да каже дали Nissan обмисля увеличаване на предварително обявения план за инвестиране на 2 трилиона йени (13,6 милиарда долара) в електрически превозни средства до 2026 г.
Nissan обаче прави планове за действие при извънредни ситуации за перспективата за глобална рецесия. "За да бъдем устойчиви на пазара, трябва да предвидим много сценарии и това е, което правим“, каза Учида. Той посочи обезценяването на йената до най-ниското ниво от десетилетия като друга грижа за Nissan.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.