Производители: Въвеждането на 10% мито за електромобили във Великобритания ще е пагубно за ЕС

Производители: Въвеждането на 10% мито за електромобили във Великобритания ще е пагубно за ЕС

Производители: Въвеждането на 10% мито за електромобили във Великобритания ще е пагубно за ЕС

Европейската асоциация на производителите на автомобили ( ACEA) призовава за тригодишно отлагане на ограничителните правила за търговията с електрически превозни средства между Европейския съюз(ЕС) и  Великобритания, които трябва да влязат в сила само след шест месеца.  Според данни от членове на ACEA митническата тарифа от 10% върху електрическите превозни средства в Обединеното кралство би струвала близо 4,3 милиарда евро за тригодишния период между 2024 г. и 2026 г. Това би било пагубно не само за автомобилната индустрия в ЕС, но и за европейската икономика, изчисляват от организацията.

От ACEA припомнят, че стоките, изнасяни съгласно споразуменията за свободна търговия на ЕС, трябва да отговарят на „правилата за произход“, за да получат тарифни преференции. Настоящите преходни правила в Споразумението за търговия и сътрудничество между ЕС и Обединеното кралство (TCA) позволяват на батериите, сглобени в Европа, да отговарят на условията за европейски произход.

От 1 януари 2024 г. обаче тези правила ще станат много по-рестриктивни, изисквайки всички части на батерията, както и някои критични материали за батерията, да бъдат произведени или в ЕС, или в Обединеното кралство, за да отговарят на условията за безмитна търговия.

„Европа все още не е създала сигурна и надеждна верига за доставки на батерии, която да може да се погрижи за тези по-рестриктивни правила в момента.Ето защо ние молим Европейската комисия да удължи настоящия период на въвеждане с три години,“ заяви генералният директор на ACEA, Сигрид де Врис.

„Тъй като сме изправени пред нарастващ конкурентен натиск от чужбина, прилагането на тези правила би имало тежки последици за производството на електрически превозни средства в Европа – в точното време, когато трябва масово да увеличим продажбите и производството“, предупреди оке Сигрид  де Врис.

Обединеното кралство е експортен пазар номер едно в автомобилната индустрия на ЕС, като представлява почти една четвърт от износа на електрически превозни средства. Тъй като тарифите биха имали отрицателно въздействие върху продажбите на този ключов пазар, индустрията потенциално може да бъде принудена да намали производството на електрически превозни средства в ЕС с до 480 000 единици, еквивалентното производство на две средно големи автомобилни фабрики, уточняват от АСЕА.

Електрическите превозни средства, произведени в Китай, вече съставляват една трета от британския пазар, въпреки 10 процентното мито. Ако европейските производители бъдат принудени да плащат същата входна тарифа, те очевидно ще загубят позиции пред конкуренцията от трети страни, добавят от Асоциацията на европейските производители на автомобили.

Европа все още не е създала сигурна и надеждна верига за доставка на батерии, която да може да се погрижи за по-рестриктивните правила за търговията с електрически превозни средства между ЕС и Обединеното кралство. Искаме от Европейската комисия да удължи настоящия период на въвеждане с три години, настояват още от ACEA.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ