Renault продаде акции в Daimler за 1,1 млрд. евро

Renault продаде акции в Daimler за 1,1 млрд. евро

Френската автомобилна компания Renault обяви, че успешно е продала дела си в германския си конкурент Daimler, по-известен с бранда си Mercedes.

Сделката е за 16,5 млн. акции, които представляват 1,54% от капитала на Dailmer при цена от 69,50 евро на акция. Общата сума е 1,14 млрд. евро. Купувачите са квалифицирани инвеститори.

Днес цената на акциите на Dailmer на борсата във Франкфурт се понижиха от 72 евро на около 70 евро, а пазарната капитализация на компанията възлиза на 76,5 млрд. евро. Тази цена е близо до историческия рекорд за акциите на Dailmer от 75 евро, който беше регистриран в началото на 2018 г. От началото на глобалната пандемия до днес цената на акциите на Daimler се повиши с над 210%.

Приходите от сделката ще бъдат използвани за редуциране на финансовите задължения на компанията по инвестиционни проекти.

„Партньорството между Renault и Daimler остава непроменено от тази финансова транзакция“, се казва в официално съобщение на френското дружество.

Финализирането на сделката ще се проведе на 16 март.От друга страна акциите на Renault на най-голямата борса в Европа Euronext в Амстердам се повишиха с около 0,1% до 40 евро, а пазарната капитализация на компанията достигна 11,5 млрд. евро.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Норвегия ще взривява собствени мостове в случай на военен конфликт
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията