Дизеловите коли разделиха Германия

Дизеловите коли разделиха Германия

Дизеловите коли разделиха Германия

Проблемите с вредните емисиите от дизеловите автомобили засегнаха Германия особено силно и това има последици както за автомобилния сектор, така и за политическото ръководство на страната, предаде ДПА.

Германският автомобилопроизводител Volkswagen е най-яркият пример за манипулирането на резултатите от тестовете за отделени вредни газове с цел автомобилите да изглеждат по-малко замърсяващи.

Няколко германски града бяха принудени законово да въведат забрани за определени дизелови автомобили заради замърсяване на въздуха на нормите на ЕС.

Същевременно правителството, автомобилопроизводителите и шофьорите спорят какво да направят с по-старите дизелови автомобили на пътя.

Обществеността е на мнение, че канцлерът Ангела Меркел не се справя достатъчно добре със ситуацията според проучване, поръчано от ДПА.

Близо две трети или 65 процента от анкетираните посочват, че Меркел не е била достатъчно решителна в защита на интересите на шофьорите на дизелови автомобили.

Седемдесет и два процента от анкетираните от Югав не вярват, че правителството или автомобилопроизводителите ще постигнат компромис, който ще предотврати масовите забрани на дизелови автомобили.

Мерките, обявени от правителството по-рано този месец, включват схеми за замяна и план за обновяване на двигателите. Мерките обаче вероятно ще струват милиарди евро и не бяха приети еднозначно от автомобилопроизводителите.

Утре се очаква още едно решение за евентуална забрана на дизелови автомобил в град Майнц, близо до Франкфурт.

Хамбург въведе ограничена забрана за дизеловите автомобили по две централни улици. Щутгарт планира да въведе широкообхватна забрана за централните части на града от 2019 година, като Франкфурт ще последва примера. По-рано този месец съд разпореди частична забрана за дизелови автомобили в Берлин.

По-голямо притеснение за обществеността във връзка с т.нар. дизелгейт не са забраните, а лошото качество на въздуха в някои германски градове, сочи анкетата.

Близо половината от анкетираните посочват, че вредните последици за здравето от азотния диоксид е най-голямото им притеснение във връзка с дизелгейт.

Около 37% от запитаните посочват, че забраните за дизеловите автомобили са най-големият им проблем, а понижаването на цената на дизеловите автомобили е най-голямото притеснение за 32% от анкетираните.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ