Дизеловите коли разделиха Германия
Проблемите с вредните емисиите от дизеловите автомобили засегнаха Германия особено силно и това има последици както за автомобилния сектор, така и за политическото ръководство на страната, предаде ДПА.
Германският автомобилопроизводител Volkswagen е най-яркият пример за манипулирането на резултатите от тестовете за отделени вредни газове с цел автомобилите да изглеждат по-малко замърсяващи.
Няколко германски града бяха принудени законово да въведат забрани за определени дизелови автомобили заради замърсяване на въздуха на нормите на ЕС.
Същевременно правителството, автомобилопроизводителите и шофьорите спорят какво да направят с по-старите дизелови автомобили на пътя.
Обществеността е на мнение, че канцлерът Ангела Меркел не се справя достатъчно добре със ситуацията според проучване, поръчано от ДПА.
Близо две трети или 65 процента от анкетираните посочват, че Меркел не е била достатъчно решителна в защита на интересите на шофьорите на дизелови автомобили.
Седемдесет и два процента от анкетираните от Югав не вярват, че правителството или автомобилопроизводителите ще постигнат компромис, който ще предотврати масовите забрани на дизелови автомобили.
Мерките, обявени от правителството по-рано този месец, включват схеми за замяна и план за обновяване на двигателите. Мерките обаче вероятно ще струват милиарди евро и не бяха приети еднозначно от автомобилопроизводителите.
Утре се очаква още едно решение за евентуална забрана на дизелови автомобил в град Майнц, близо до Франкфурт.
Хамбург въведе ограничена забрана за дизеловите автомобили по две централни улици. Щутгарт планира да въведе широкообхватна забрана за централните части на града от 2019 година, като Франкфурт ще последва примера. По-рано този месец съд разпореди частична забрана за дизелови автомобили в Берлин.
По-голямо притеснение за обществеността във връзка с т.нар. дизелгейт не са забраните, а лошото качество на въздуха в някои германски градове, сочи анкетата.
Близо половината от анкетираните посочват, че вредните последици за здравето от азотния диоксид е най-голямото им притеснение във връзка с дизелгейт.
Около 37% от запитаните посочват, че забраните за дизеловите автомобили са най-големият им проблем, а понижаването на цената на дизеловите автомобили е най-голямото притеснение за 32% от анкетираните.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Character.AI забранява достъпа на потребители под 18-годишна възраст
Технологии |САЩ получават отсрочка от Китай за редкоземните елементи, но не и отмяна
Бизнес |Археолози разкриха 2000-годишно „мистериозно убийство“, докато снимат телевизионно предаване
Любопитно |Министърът на финансите на САЩ: Китай одобри сделката за TikTok
Компании |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |КНСБ заплашва с протести, ако в Бюджет 2026 минималната работна заплата остане 605 евро
Политика |Какво предлага Бюджет 2026 и защо не се хареса на никого?
Икономика |„Лукойл“ е получила оферта за закупуване на международните ѝ активи. Кой е купувачът?
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Между реалността и свръхестественото: Всеки трети у нас вярва в живот след смъртта, а две трети – в кармата
България |НАП продава автогарата в Перник
Политика |KoHousing променя правилата на имотния пазар
Икономика | Advertorial |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.