Това е върхът, това е новият Mercedes C-класа (снимки)

Когато искаме да кажем, че нещо е много хубаво, че е върхът, казваме „Това е Мерцедесът на…“ „Мерцедесът на бизнеса“, „Мерцедесът на технологиите“, „Мерцедесът на рекламата“ и т.н. и т.н. Многогодишният опит на клиентите с марката я е издигнал в статут за най-високо качество, надеждност и престиж. Mercedes C-класа е автентичен представител на своята марка. Автомобил за успели професионалисти, за хората които имат самочувствие, че променят нещата.

Авантюристът ще открие в нея приключение. Семейният – удобство. Претенциозният – екстри. Взискателният – икономичност. Качествата в колата са толкова много, че задоволяват всякакви очаквания.

C-класата е най-продаваният модел на Mercedes с 415 000 купени коли през 2017 г. и точно поради тази причина се хвърлят много усилия да бъде още по-добра, още по-желана, още по-технологична, още по…Но постигането на този баланс е изключително трудно, като имаме предвид колко ожесточена стана конкуренцията в автомобилния бранш. Вече почти всяка марка предлага екстри, икономичност и сигурност. За да изпъкне и да бъде конкурентна, немската компания решава да наблегне на разнообразието. Новата C-класа може да бъде поръчана в четири разновидности – лимузина, комби, купе и кабриолет. Освен това екстрите, с които може да бъде оборудвана са изключително много.

[[{"fid":"320460","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":533,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Обновената C-класа буди силни усещания визуално. Изглежда изключително агресивна, карайки хората да се заглеждат и да я желаят. Раздута броня и калници, елементи за подобряване на въздушното съпротивление, аеродинамика, елегантни лед светлини, ниска стойка, придават силно спортно излъчване. Изключително красиво седи радиаторната решетка, която е с дизайн на „диамант”. C-класата е дълга 4686 мм и е широка 1810. Обемът на багажника е 480 литра.

При шофиране в тъмната част на денонощието прави огромно впечатление новите фарове Multibeam с по 84 отделни диода във всеки, които са усъвършенствани да се нагласят спрямо ситуациите, в които се намира автомобилът, например на кръстовища, кръгови, при лоши атмосферни условия.

С усещане на лукс

[[{"fid":"320461","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":500,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Mercedes са ненадминати в правенето на луксозен интериор. Така е и при C-класата. Влизайки в купето, усещането е за уют и спокойствие. Това е постигнато чрез много финна заигравка с дизайна. Всичко е изчистено, а всеки детайл е на мястото си. Ергономията е на много високо ниво, както за шофьора, така и за пътниците. За да е изцяло концентриран водачът върху пътя, почти всички опции на автомобила могат да се управляват и нагласят от волана чрез тъч бутони. C-класата е стандартно оборудвана с мултимедийна система Audio 20 с 2 USB порта, устройство за четене на SD карти, Bluetooth® и мултимедиен интерфейс. Предлаганата като опция система COMAND Online от най-ново поколение дава възможност за бърза 3D навигация на базата на твърд диск с топографска визуализация, фотореалистични 3D изображения на сградите и 3D ротация на картата. Вижте повече за екстрите.

5-звездна сигурност

Сигурността при автомобилите Mercedes винаги е на първо място. C-класата вече е оборудвана с най-модерните системи на немската компания, които се използват и в топ модела – S-класа. Тя има спирачен асистент с разширени функции. В зависимост от ситуацията, той може да помогне да се намалят последствията или да се избегнат удари с движещи се отпред превозни средства, дори когато те са с ниска скорост или спират, както и при опасност от инциденти с пресичащи пешеходци и велосипедисти. Активният асистент за дистанция Distronic  помага на шофьора в различни ситуации, съобразявайки се с избрания маршрут, и предварително коригира скоростта, напр. преди навлизане в завой или кръстовище. Има още активен асистент за смяна на пътната лента, автоматично потегляне до 30 секунди след спиране при Stop&Go трафик на автомагистрала. Система за мъртвата точка, за напускане на лентата и още редица други подпомагащи шофьора асистенти.

Изключително поведение на пътя

[[{"fid":"320462","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":533,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Време е да разкажа впечатления от поведението на автомобила на пътя. Тестовият автомобил беше C220d със 194 конски сили мощност. Двигателят беше вързан към деветстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Въртящият момент на модела е 400 Нютон метра, а от 0-100 километра ги развива за 6,9 секунди. Максималната скоростта е електронно ограничена на 240 км/ч. Вижте подробности за останалите двигатели.

За да изпитам всички възможности на автомобила избрах трасе, което включва много завои, прави и магистрала. За всеки, който обича да изпитва тръпка от шофирането препоръчвам този модел да се кара на завои – удоволствието е изключително.

Както споменах и в началото новата C-класа е мислена да достави наслада на всеки. Именно в поведението на колата това се потвърждава. Автомобилът има множество режими на шофиране. „Eco” – за взискателния. „Comfort” – за семейния. „Sport” – за претенциозния и „Sport+” за авантюристът. За всички останали е режимът „Individual”.

Аз се причислявам към авантюристите (нищо, че имам голямо щастливо семейство) и точно поради тази причина бях най-радост на завоите. „Sport +” наистина ме изненада. Динамиката и поведението на колата рязко се променят. Автоматично забравяте за икономичност, оборотите се вдигат, а системата за автоматично прекъсване на двигателя в спряло състояние, например на светофар, се изключва. Педалът на газта става изключително чувствителен, а воланът много директен. Окачването леко се втвърдява. С две думи автомобилът те предизвиква. На завоите след Копривщица, в посока Пловдив истински усетих за какво става въпрос. Предавките на 9G-TRONIC-ът се сменяха като при спортен автомобил, което ми позволяваше да взимам завоите много бързо. Спортното окачване се усеща страхотно. Колата е като залепена на пътя, без да има грам недозавиване или поднасяне на купето. Истинска класика.

Извън завоите C-класата също е много добър автомобил. Изпреварване, возия, забавление, всичко е шест. Но колкото и да ви разказвам най-добре е лично да го усетите. В момента официалният дилър на Mercedes у нас – Силвър Стар има специално предложение. Тест на цялата гама. Запишете се!

Автор: Миро Майер

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ