Toyota смята да разшири гамата си в Европа до 6 електрически модела до 2026 г.

Японският автомобилен производител Toyota съобщи, че ще разшири гамата си от електрически превозни в Европа до шест модела до 2026 г. и очаква тези превозни средства да съставляват повече от 20% от продажбите на нови автомобили в региона дотогава, предаде Ройтерс.
Най-големият производител на автомобили в света по продажби обяви, че очаква да продава повече от 250 хил. превозни средства, захранвани с батерии, годишно в Европа до 2026 г., тъй като се стреми към рязък растеж на пазар, на който отдавна е изпреварен от конкуренти.
В допълнение към електромобила с батерии, който компанията в момента продава в Европа, и концепцията за компактно спортно превозно средство (SUV), която вече показа миналата година, Toyota представи две нови концепции за модели, които планира да продава в региона по-късно през това десетилетие.
Единият беше концептуален модел за захранван с батерии малък SUV, който планира да пусне в Европа през 2024 г., а другият беше концептуален модел за спортен кросоувър, който е планиран за представяне през 2025 г.
Toyota си поставя за цел продажбите на 1,5 милиона автомобила с батерии годишно в световен мащаб до 2026 г.
Продажбите на изцяло електрически автомобили в Европейския съюз (ЕС) са се увеличили с повече от 50% през първите 10 месеца на годината в сравнение със същия период на миналата година, показват данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили миналия месец.
Toyota има петият по големина общ автомобилен пазарен дял в ЕС за 10-те месеца до октомври, като делът на компанията намалява леко спрямо предходната година до малко под 7%, показват данните.
Автомобилите, задвижвани с батерии, представляват 1% от световните продажби на Toyota от около 8,5 милиона автомобила през първите 10 месеца на годината, включително тези от луксозната марка Lexus.
Toyota също така каза, че ще създаде бизнес звено, фокусирано върху водорода в Европа, тъй като се стреми да комерсиализира технологията чрез разработване на системи с горивни клетки и подкрепа на търговски партньорства за нея.
Съобщението дойде, след като ръководителите на Toyota казаха през юли, че компанията ще се фокусира върху продажбата на камиони и автомобили, задвижвани с водород, в Европа и Китай.
Превозно средство с водородни горивни клетки използва електрически двигател като електромобил, но черпи енергия от горивен комин, където водородът се отделя от катализатор за производство на електричество. Toyota е продала около 3500 автомобила с горивни клетки в световен мащаб през периода януари-октомври.
Ключови думи
|
|
Компанията на Уорън Бъфет купува за 10 млрд. долара нефтения бизнес на Occidental Petroleum
Компании |Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство
Икономика | Advertorial |Политическите коментари на идеята на Борисов за закриване на ДАИ
Политика |САЩ разрешиха на южнокорейски компании да използват визи B-1 за инвестиционни проекти
Свят |Австралия предлага на Великобритания и съюзниците си достъп до своите редкоземни елементи
Бизнес |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |Федералното правителството на САЩ спря работа
Политика |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.