Toyota смята да разшири гамата си в Европа до 6 електрически модела до 2026 г.

Toyota смята да разшири гамата си в Европа до 6 електрически модела до 2026 г.

Японският автомобилен производител Toyota съобщи, че ще разшири гамата си от електрически превозни в Европа до шест модела до 2026 г. и очаква тези превозни средства да съставляват повече от 20% от продажбите на нови автомобили в региона дотогава, предаде Ройтерс.

Най-големият производител на автомобили в света по продажби обяви, че очаква да продава повече от 250 хил. превозни средства, захранвани с батерии, годишно в Европа до 2026 г., тъй като се стреми към рязък растеж на пазар, на който отдавна е изпреварен от конкуренти.

В допълнение към електромобила с батерии, който компанията в момента продава в Европа, и концепцията за компактно спортно превозно средство (SUV), която вече показа миналата година, Toyota представи две нови концепции за модели, които планира да продава в региона по-късно през това десетилетие.

Единият беше концептуален модел за захранван с батерии малък SUV, който планира да пусне в Европа през 2024 г., а другият беше концептуален модел за спортен кросоувър, който е планиран за представяне през 2025 г.

Toyota си поставя за цел продажбите на 1,5 милиона автомобила с батерии годишно в световен мащаб до 2026 г.

Продажбите на изцяло електрически автомобили в Европейския съюз (ЕС) са се увеличили с повече от 50% през първите 10 месеца на годината в сравнение със същия период на миналата година, показват данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили миналия месец.

Toyota има петият по големина общ автомобилен пазарен дял в ЕС за 10-те месеца до октомври, като делът на компанията намалява леко спрямо предходната година до малко под 7%, показват данните.

Автомобилите, задвижвани с батерии, представляват 1% от световните продажби на Toyota от около 8,5 милиона автомобила през първите 10 месеца на годината, включително тези от луксозната марка Lexus.

Toyota също така каза, че ще създаде бизнес звено, фокусирано върху водорода в Европа, тъй като се стреми да комерсиализира технологията чрез разработване на системи с горивни клетки и подкрепа на търговски партньорства за нея.

Съобщението дойде, след като ръководителите на Toyota казаха през юли, че компанията ще се фокусира върху продажбата на камиони и автомобили, задвижвани с водород, в Европа и Китай.

Превозно средство с водородни горивни клетки използва електрически двигател като електромобил, но черпи енергия от горивен комин, където водородът се отделя от катализатор за производство на електричество. Toyota е продала около 3500 автомобила с горивни клетки в световен мащаб през периода януари-октомври.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ