От заплаха за околната среда до неин спасител
British Arrival, стартираща компания, фокусирана върху производството на автобуси и микробуси с нулеви емисии, дебютира на Уолстрийт, без дори да е пуснала нито един от своите проекти на пазара. Въпреки това тази компания, основана само преди шест години, достига до Nasdaq с оценка от 13 млрд. долара, което я прави едно от най-големите IPO на британска технологична компания.
Големите компании не искат да изостават в това състезание и Volkswagen се превърна от заплаха за околната среда в автомобилния сектор до неин спасител. Германската група беше най-големият европейски производител на електрически превозни средства през 2020 г. и нейните мениджъри са уверени, че това е пътят напред, пише cincodias.elpais.com.
През последните дни нейният главен изпълнителен директор Херберт Дийс разкри как компанията ще увеличи ангажимента си към автомобили без емисии, което все повече ще отдалечава спомена от скандала "Дизелгейт" през 2015 г. от нагласите на инвеститорите. Пазарът прие тази новина с ентусиазъм и акциите на германската компания добавят 32% до този месец въпреки намаленията в началото на седмицата. Това представлява най-голямата месечна преоценка от 2007 г. насам. Висока е и инерцията на нейните обикновени акции с право на глас, които нараснаха с 45% през март, максимумът от октомври 2008 г. Подем, който се отразява и в европейския автомобилен сектор, пише изданието.
Оказва се, че пазарът се доверява на прогнозите на Херберт Дийс, наричан новият Илон Мъск, който очаква да достави един милион plug-in хибридни и напълно електрически превозни средства тази година и да надмине продажбите на Tesla през 2025 г., въпреки че някои анализатори предполагат, че това ще се случи по-рано.
Освен това, в средносрочната стратегия, представена миналата седмица, компанията обяви, че очаква 70% от продажбите си в Европа през 2030 г. да съответстват на електрически превозни средства, удвоявайки предишната си оценка от 35%. Изчисленията за Китай и САЩ сочат, че продажбите на екоавтомобили ще са 50% от общата сума. И всичко това благодарение на 16 млрд. евро инвестиции, които ще бъдат отпуснати за тази цел.
Конкуренцията между двете фирми изглежда ще продължи да нараства през следващите месеци, особено на фондовия пазар. С капитализация от почти 130 млрд. евро досега тази година и с 50% увеличение, Volkswagen успя да се превърне в най-ценната компания на германския пазар. Въпреки това тя е много далеч от американската, чиято пазарна стойност е 607 млрд. долара (515 млрд. евро).
В индустрията обаче ситуацията е напълно различна. VW е вторият по големина автомобилен производител в света, след като миналата година Toyota отне лидерството, което заемаше три поредни години. През 2020 г. германската компания е продала 9 милиона автомобила през 2020 г. в сравнение с 500 000 бройки на Tesla.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.