Запознайте се с новата А-класа на Mercedes (снимки и видео)


Новата А-класа на Mercedes вече е тук и привлича погледи с нова визия и изключително модерни технологии. Четвъртото поколение на модела беше представен пред широка публика в петък.

Екстериорът на новия модел е силно променен. Голяма радиаторна решетка, нисък преден капак, плоски LED фарове с хромирани елементи, насочени дневни светлини, агресивни линии са малка част от новостите.

Голямата промяна идва отвътре и най-вече в използваните технологии, някои, от които ги няма и в лимузините.

Новата А-класа е първият модел на Mercedes, оборудван с инфотейнмънт системата MBUX. Той може да бъде поръчан с три различни дигитални дисплея - двойка 7-инчови дисплеи, 7-инчов и 10,25-инчов, или два 10,25-инчови дисплеи. В зависимост от опциите, клиентите могат да оперират с дисплеите посредством докосване и опционален тъчпад върху централната конзола. Уникална характеристика на тази система е способността й да се самообучава благодарение на вградения софтуер с изкуствен интелект. Системата MBUX може да бъде персонализирана и адаптирана към нуждите на потребителя. По този начин се създава емоционална връзка между превозното средство, водача и пътниците.

Бордното табло е разделено на две триизмерни хоризонтални секции: долната секция е визуално отделена от същинската част на приборното табло чрез своеобразен "канал" и изглежда така сякаш плува пред таблото. Интериорното  осветление с 64 цвята (налично като допълнително оборудване) предлага пет пъти повече цветове, отколкото в предишния модел.

Новата A-класа разполага с най-новите системи за подпомагане на шофирането, включително активна безжична комуникация с пътната среда, което осигурява на модела най-високото ниво на активна безопасност в този сегмент чрез функции, заимствани от S класата.

За първи път А-класата може да се движи полуавтономно в определени ситуации. За тази цел автомобилът следи внимателно ситуацията на пътя: усъвършенстваните видеокамери и радарни системи му позволяват да вижда до 500 метра напред. А-класата също така използва пътни карти и навигационни данни за функциите за подпомагане на шофирането. Например функцията Active Distance Assist DISTRONIC (активен асистент за дистанция), включена в пакета за подпомагане на шофирането, може да помага на водача в множество специфични за маршрута ситуации, като удобно регулира скоростта на придвиждане, напр. преди завои, пресечки или кръгови кръстовища. Бордовото оборудване включва и функции, като напр. Активен асистент за аварийно спиране и интуитивния Активен асистент за смяна на платната.

Новата A-класа се предлага стандартно и с разширения Активен спирачен асистент. В зависимост от ситуацията той може да смекчи или изцяло да предотврати сблъсък с по-бавно движещи се, спиращи или спрели превозни средства и дори с пресичащи пешеходци и велосипедисти.

PRE-SAFE® PLUS разпознава неизбежен сблъсък отзад. Ако опасността от сблъсък остане, системата ще активира спирачките на автомобила дори в спряло състояние, за да намали риска от наранявания, като ограничи тласъка, възникващ при удар отзад.

Новата A-класа е и първият модел на Mercedes-Benz, разработен в новия Технологичен център за безопасност на превозните средства (TFS). Конструкцията на автомобила отразява заключенията от извършените проучвания на реални пътнотранспортни произшествия. Всеки отделен компонент на каросерията е разработен с оглед на понасяните натоварвания и напрежения по отношение на геометрията, дебелината на материала, технологията на свързване на компонентите и качеството на материала (повишен дял на високоякостна и ултраякостна стомана).

Основният елемент на концепцията за безопасност на човешкото тяло е повишената здравина на конструкцията на пътническия отсек. Високата устойчивост на конструкцията на въздействия, предизвикани от пътнотранспортни произшествия, например при предни, странични или задни сблъсъци и преобръщане, се дължи най-вече на по-широкото използване на високоякостна, ултраякостна и пресована стомана.

Новата A-класа идва първоначално с три двигателя – два бензинови и един дизел. M 282 е 1,4-литров турбобензинов мотор, генериращ 161 к.с. и 250 Нм. Той е оборудван с технологията за изключване на цилиндрите и може да бъде поръчан с ръчни или автоматични скорости. Вторият нов бензинов двигател е M 260 с работен обем 2 литра, 221 конски сили и 350 Nm. Дизеловият OM 608 е с обем 1,5 литра и генерира 114 к.с. и 260 Нм.

Ключови думи

Коментари
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

​​​​​​​Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена
Българите плащат двойно по-ниски сметки за ток от средното за ЕС
Цените на петрола са се насочили към трети пореден месечен спад
Китай потвърди плановете си да изпрати астронавти на Луната до 2030 г.
KoHousing променя правилата на имотния пазар