Американски корпорации държат $2,5 трлн. печалби извън САЩ

Американски корпорации държат $2,5 трлн. печалби извън САЩ

Общият размер на печалбите, които американски корпорации държат зад пределите на САЩ е достигнал рекордните $2,5 трлн. в края на 2015 година по оценка на изследователската компания Capital Economics.

Все по-голям дял от тези средства се концентрира в сравнително неголяма група компании от няколко сектора, посочват още анализатироте в доклад, цитиран от BusinessInsider.

Основната причина, поради която американските компании не горят от желание да върнат в САЩ печалбите си е високият корпоративен данък в страната в размер на 35%.

"Все по-големи суми от налични средства под чуждестранна юрисдикция се управляват от група големи компании. Понастоящем Apple реинвестира постоянно зад граница $91,5 млрд. от печалбите си. Корпорацията обаче не е лидер по износ на финанси. General Electric и Microsoft поддържат извън страната еквивалентни налични средства за над $100 млрд. При това непропорционално голям дял от общия обем финанси зад граница се пада на високотехнологичния и фармацевтичния сектор. Делът на IT-компаниите е почти 40% (за, сравнение, през 2002 е бил 12%.), а фармацевтичният сектор държи около 27% от общата сума зад пределите на САЩ.”, пише в доклада.

Рекордният обем обща печалба под чужда юрисдикция би могъл да окаже чувствителна подкрепа на БВП на САЩ, ако някога бъде реинвестиран в страната. Вероятността обаче това да се случи е почти никаква, подчертават от  Capital Economics.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Първите глътки свобода: Как Кока-Кола проби Желязната завеса през България?
На днешната дата, 21 май. Свети Свети Константин и Елена. Рождениците днес
Тръмп обяви изграждането в САЩ на щит за противоракетна отбрана "Златен купол"
Министерството на здравеопазването на САЩ отряза Харвард с 60 млн. за антисемитизъм
Жителите на Канарските острови, Барселона, Валенсия и Мадрид излязоха на протести срещу туристите
Времето: До обяд слънце, следобед - дъжд
Възходът на дигиталния турист: Как изкуственият интелект и новите навици променят пътуванията?
Добрият продуктов дизайн е повече от естетика