България - втора в Европа с най-добра репутация на пивоварния сектор

България - втора в Европа с най-добра репутация на пивоварния сектор

Българските пивовари и бирената категория в страната имат изключително висок имидж и печелят силно одобрение от страна на сънародниците ни, става ясно от данни от европейско проучване на международния Reputation Institute, анонсирани в края на октомври.

Според резултатите от изследването репутацията на пивоварната индустрия в България е получила 73,7 пункта одобрение /от 100 възможни точки/ и по този показател сме втори в Европа, след Чехия, където респондентите са оценили имиджа на пивоварния бранш със 78,3 точки. След чешките и българските пивовари с най-висок престиж се ползват колегите им от Полша - 73,2 т., Испания - 73,1 т., Германия - 73,0 т., Белгия - 72,3 т. В дъното на класацията са Турция и Кипър.

По отношение на бирената категория българите я оценяват също с много висок рейтинг. Репутацията на пенливата напитка в България събира 78,1 точки и отново е на второ място, спрямо оценките за категорията в другите европейски страни. С първенеца по този показател - Италия със 78,2 точки, България дели първите места в класацията, като не й достига само една десета, за да е с най-високия рейтинг. Със 76,7 т. оценяват потребителите бирата в Испания, което отрежда на страната трето място по този показател. Следват Полша - 75,0 т., Румъния - 74,1 т. , Словакия - 73,4 т. Отново последни в тази класация за Турция и Кипър.

Според мнението на потребителите високата оценка за категорията най-много се влияе от вкуса и продуктовото разнообразие на пивото, възприемането на бирата като питие, подходящо за всякакви поводи и социализация, качествата и натуралността на напитката. За имиджа на индустрията от най-съществено значение е високото качество на продукта и икономическия принос на бирените компании. За страните от Стария континент средно претеглено репутацията на бирената индустрия се оценява на 66 точки, а на бирената категория - 65,5 точки. Резултатите са измерени чрез RepTrack метод, който е запазена марка на Reputation Institute.

"Прави впечатление, че българските потребители дават изключително високи оценки и за имиджа на пивоварната индустрия у нас, и за бирената категория. Ние сме единствената страна от ЕС, където възприемането на потребителите за цялостното представяне на производителите и на продукта явно е в пълен синхрон", коментира Ивана Радомирова - изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България.

Според изследването на Reputation Institute 75,6 на сто от пълнолетните българи твърдят, че пият бира поне веднъж на 2 седмици или по-често, а 11,6 на сто - веднъж месечно или по-рядко. Консуматорите, които пият бира поне веднъж на 2 седмици или по-често, оценяват категорията с 88,1 точки, което е впечатляващ рейтинг в сравнение с другите европейски страни, а репутацията на пивоварните компании - с 81,4 точки. 12,8 на сто от българите твърдят, че не пият бира, но въпреки това споделят изненадващо висока степен на позитивно отношение към категорията с 54,6 точки и още по-висок рейтинг за пивоварния бранш - 60 т. В страните от ЕС всеки пети пълнолетен гражданин декларира, че е въздържател.

Икономическите данни за европейския бирен пазар през 2015 г. също потвърждават, че българските пивовари се справят все по-добре. През миналата година обемът на продажбите на бира в ЕС е малко над 356 милиона хектолитра, т.е. с 4 млн. хектолитра повече в сравнение с 2014 г. България е една от 11-те европейски страни с ръст на продажбите на бира през 2015 г. и на 12 място по консумация на пиво на глава от населението.

"Резултатите на Reputation Institute и статистиката за развитието на сектора на европейско ниво още по-силно ни мотивират да продължим да бъдем иновативни и отговорни производители, работодатели и партньори, за да отстояваме безупречната репутация на категорията и индустрията. Само така ще заслужим още по-високо доверие и подкрепа от нашите потребители и обществото като цяло", е мнението на изпълнителния директор на българската организация на пивоварите.

Reputation Institute е една от най-уважаваните международни организации, специализирана в изследвания на имиджа и репутацията. Данните за европейското проучване върху бирената категория и индустрията е проведено през август т. г. То включва т.нар. Pulse findings за 29 европейски страни, както и допълнителни дълбочинни количествени и качествени изследвания.

Източник: БТА

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лидерът на опозицията в Турция: Събрани са над 25 млн. подписа в подкрепа на кандидатурата на Екрем Имамоглу за президент
На днешната дата, 14 декември. Имен ден празнуват Снежана, Снежа, Снежанка
Какво можем да научим за лидерството от шефовете на JP Morgan, Netflix и Nasdaq?
Археолози: Римската окупация е донесла нови болести в Британия
Беларус освободи Nобелов лауреат и опозиционери в замяна на облекчаване на санкции от САЩ
Шефът на Бундесбанк се е прицелил в председателския пост на ЕЦБ
Андрей Бабиш отхвърли варианта Чехия да гарантира заем за Украйна
Ердоган след среща с Путин: Мирът не е далеч