Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на Yettel: Балансът е в сърцето на стратегията ни

Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на Yettel: Балансът е в сърцето на стратегията ни

Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на Yettel: Балансът е в сърцето на стратегията ни

Господин Кинг, „Теленор“ е много силен бранд. Какво наложи промяната му?

- Връзката на хората с технологиите се променя и ние искахме да създадем бранд, който отговаря на тези нужди, да помогнем на нашите клиенти да постигнат по-добър баланс между технологиите и живота.

„Теленор“ е силен бранд, който повече от осем години е на водеща позиция по предпочитание на марката не само на пазара в рамките на телекомуникационната индустрия, но и в България като цяло. Под марката „Теленор“ изградихме силни позиции на всички наши пазари и надеждни взаимоотношения с нашите клиенти. И това е едно наистина уникално наследство. Сега е моментът да направим още една крачка напред и да надградим това наследство, създавайки свой собствен модерен бранд, перфектно разработен, за да отговори на настоящите нужди на клиентите ни и да балансира отношенията им с технологиите. Yettel е еволюция, а не революция на нашия бранд, с който навлизаме в нова ера в развитието си като телеком. И балансът е в сърцето на стратегията ни за следващите години.

Какво означава Yettel?

- Ново име, нова дума, която няма конкретно значение. Знаем, че всеки клиент е различен, с различно разбиране за технологиите. Ето защо искаме марката ни да бъде нещо индивидуално за всеки – помислете за Nokia или Sony.

Yettel е балансирана дума, отразяваща нашата стратегия; с нетипичното двойно t в сърцевината ѝ, балансирано с по два знака от двете страни. В симетрия.

- Колко време работихте по бранда? Той само в България ли ще се използва?

- Yettel е нов бранд, изграден специално за трите пазара, на които оперираме: България, Сърбия и Унгария. Това е модерен, дигитален бранд, роден в сърцето на Централна и Източна Европа, но с международен отзвук и привлекателност.

Като се имат предвид нашите дългосрочни намерения да останем в региона, беше напълно разбираемо да създадем бранд, който въплъщава всички специфики не само на навиците, но и на очакванията на потребителите. Така че новият бранд беше едно осъзнато решение. Започнахме работа преди две години със съвместното участие на над 200 служители от трите държави, за да се опитаме заедно да създадем марка едновременно регионална, но и различна тук, в България. Вярвам, че сме създали бранд, който ще използваме години наред.

- Как премина целият процес по създаване на новия бранд?

- Преди всичко започнахме с анализ за това кои сме и кои искаме да бъдем като компания. Задълбоченото проучване на пазара показа категорична нужда от баланс между нуждите и очакванията. Попитахме нашите клиенти за живота им, как използват телекомуникационните услуги и какво е важно за тях. Някои хора прекарват повече време на телефона, други по-малко. Хората са изправени пред твърде много възможности и в същото време всички чувстват, че е важно да бъдат онлайн. Така че балансът е в основата на всичко, което ще представяме на клиентите оттук нататък.

На каква стратегия залагате с Yettel? Какви са ценностите, които ще отстоявате?

- Винаги сме били открити в това, което правим. Имаме страхотна корпоративна култура и неповторимо клиентско преживяване. Това са области, в които ще продължим да инвестираме. Стратегическият ни фокус ще остане същият: да растем и да развиваме пазара, като в основата на всичко ще бъде предоставянето на прости и същевременно полезни решения, които създават балансирано дигитално изживяване.

Имаме четири основни корпоративни ценности. Първата е да правим всичко за нашите клиенти и партньори колкото е възможно по-просто и ясно. Последователно започваме да въвеждаме paperless операции, така че договорите да се сключват при съкратен процес, с по-малко принтиране на хартия. Ще продължим да бъдем откровени и честни с клиентите, като избягваме да използваме корпоративен жаргон при общуването с тях.

Ще продължим да сме бързи. Това включва как общуваме с клиентите, как работим на пазара, на работните си места, защото за служителите е стресиращо, ако процесът на вземане на решения е бавен и тромав, което рефлектира и върху предложенията към клиентите.

Третата ценност, на която сме много посветени, е да сме полезни – клиентите да ни вярват, да сме техен доверен съветник и партньор. Относно нашите служители – те са в сърцето на нашия бизнес. Ще продължим и занапред да привличаме и подкрепяме най-добрите експерти. Точно затова създадохме Yettel Town – искаме в компанията хората да се забавляват, докато работят, и да са мотивирани да създават продукти с висока добавена стойност.

Четвъртата ценност и може би най-важната е отговорността. „Теленор“ има много силна история в корпоративната социална отговорност – това са програмите Open Mind, Safer Internet, поредица от дарения вкл. във връзка с пандемията и пр. С Yettel ще продължим нашата отдаденост на това да правим отговорен бизнес, като ще бъдем много фокусирани върху ESG (Environmental, Sociаl and Governance). Това е нов термин, който използваме, и по своята същност той е свързан с устойчивото развитие, с това да бъдем отговорни граждани и ще бъде ключов елемент от нашата бизнес стратегия. Планираме да засилим употребата на соларна енергия както за централния си офис, така и за другите си физически обекти. Екологичните инициативи ще обхванат и базовите станции, които ще разчитат все по-малко на дизел генератори за резервен захранващ източник.

Ще се фокусираме също върху многообразието в офиса. 63% от ръководните позиции в компанията всъщност се заемат от жени, което смятам за едно от стратегическите ни предимства. Имаме много добри програми за развитие на служителите – от най-ниското до най-високото ниво. Този фокус върху хората, които са движещата сила на нашия бизнес, ще остане. В крайна сметка един бранд е толкова добър, колкото хората зад него.

Прави впечатление, че един от цветовете на бранда е именно лайм зеленото. Това препратка към зелените политики ли е?

- Искахме нашият бранд да бъде смел, ярък, уверен, дигитален, модерен и балансиран. И искахме цветовете ни да изразяват това.  Най-отличителният ни цвят е Yettel лайм. Ярък, ориентиран към дигиталното цвят, който помага на бранда ни да бъде разпознаваем и да се откроява от нашите конкуренти както в телекомуникационния, така и в технологичния сектор. Яркият лайм е балансиран с по-тъмно, уверено синьо. Това помага да изразим по-добре ценностите ни да сме полезни и отговорни. От самото създаване на компанията ние винаги сме били ориентирани към отговорното потребление, управление на услуги и правене на бизнес. ESG, какъв е отпечатъкът от нашата дейност, ще бъде ключов елемент от бизнес стратегията на новия ни бранд и е апел и към по-младото поколение.

Текстът е публикуван в новия брой на сп. "Мениджър", който е на пазара

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ