Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Как се промени електронната търговия в Испания през 2020 г.
Пандемията на коронавируса е една от причините, която подтикна испанците да прибегнат до електронната търговия. Ограничението насърчи новите потребители да изпробват онлайн канала, като в същото време увеличи честотата на покупките от тези, които вече бяха кибер купувачи. Само 2% от испанците декларират, че не са купували през този канал по време на затварянето, а 23% декларират, че оттук нататък ще купуват повече чрез интернет. Това сочат данни от последния доклад на El Observatorio Cetelem e-Commerce 2020, цитирани от eleconomista.es.
Общите средни разходи, направени от испанците при техните онлайн покупки през тази година са 2103 евро. За сравнение през 2019 г. тази сума е била 2098 евро.
По сектори се наблюдава увеличение на храните, което преминава от 610 евро средните разходи през 2019 до 653 евро през 2020 г. Същото се случва и с обувките и спортния сектор, които регистрират увеличение със съответно 7 и 2 процентни пункта спрямо 2019 г.
Тенденции по време на пандемията
Проучването показва, че по време на пандемията най-купувани в интернет са били модните продукти (52%) със средни разходи от 125 евро. На второ място са били хранителни продукти (51%) с 364 евро средни разходи, а на трето място продукти за свободното време (46%) съответно със 63 евро средни разходи. Освен това, анкетираните потребители твърдят, че ще продължат да купуват най-много продукти, свързани с модата (63%), свободното време (56%) и пътуванията (52%).
Забележителен факт е, че през последната година и отчасти задвижван от задържането, достъпът до платена телевизия се е увеличил със 7 процентни пункта. 93% от испанците имат някакъв вид абонамент за аудиовизуални услуги (Netflix, HBO, Movistar Plus, Amazon Prime) в сравнение с 86% през 2019 г. Не е такава ситуацията с абонаментите за музика, които през 2020 г. бележат намаление от 4 процентни пункта. По този начин средните разходи, които испанците харчат за абонаментите си, са претърпели спад от 15%, като се движат от средно 40 евро през 2019 г. до 34 евро през 2020 г.
Възход на уебсайтовете на магазините
Пазарите се възстановиха през тази 2020 г. чрез уебсайтовете на магазините и на производителите в повечето анализирани сектори. Най-големият ръст на покупките, направени по този начин, е регистриран в сектора на велосипедите и аксесоарите с ръст от 7% в сравнение с 2019 г.
От друга страна, мобилната търговия остава силна. 71% от онлайн купувачите (с 3 процентни пункта повече в сравнение с 2019 г.) са направили някоя от покупките си чрез мобилния си телефон или таблета си, като секторите на модата и развлеченията водят в покупките през този канал съответно с 52 % и 47%. Ако се проследи тенденцията от първото издание на El Observatorio Cetelem e-Commerce през 2014 г., този тип пазаруване се е увеличил с 184%.
Логистика и връщане на стоки
Едно от големите предизвикателства, пред които е изправен каналът за електронна търговия от самото си създаване, е логистиката и връщането на стоки. 75% от онлайн купувачите са забелязали подобрения в логистичните процеси през последната година, особено в сроковете за доставка.
Увеличават се хората, които смятат, че подобренията са свързани главно с времето за доставка, като този процент бележи ръст година след година - от 50% през 2019 до 53% през 2020 г. Тук се открояват потребителите на възраст между 25 и 34 години.
И накрая, тенденцията да се използват пунктове за събиране за получаване на онлайн покупки намаля леко в сравнение с предходната година. 62% от анкетираните избират опцията си да получат своите покупки от офисите на доставчиците срещу 38%, които предпочитат да я получат у дома, въпреки че това включва допълнителни разходи.
Източник: eleconomista.es
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.