Над 50% от предприемачите по света очакват да създадат работни места през следващите 5 години

Над 50% от предприемачите по света очакват да създадат работни места през следващите 5 години

Петдесет и пет процента от предприемачите в света очакват да разкрият поне едно работно място в следващите пет години, става ясно от  Глобалния доклад 2016/2017 на Глобалния предприемачески мониторинг (GEM).

В същото време на глобално ниво все още имат влияние множество фактори, които биха могли да възпрепятстват подобен ръст. Сред тях са  напредналите комуникации и технологии, които позволяват на предприемачите да оперират самостоятелно, без да имат нужда от персонал, наличието на негъвкаво трудово законодателство, отсъствие на достатъчното опитен и образован персонал, ограниченият достъп до финанси и предпочитанията на компаниите да останат малки, за да се избегнат усложненията и формалностите, които обикновено носи растежа.

“Способността на предприемачеството да създава работни места демонстрира неговото ключово значение за икономическия растеж и стабилност на световно ниво“, споделя Дона Кели, преподавател в Babson College и мениджър на екипа на GEM в САЩ. “Дали това означава облекчаване на регулаторните тежести или предлагане на специализирана финансова подкрепа, политиците и заинтересованите страни ще трябва да насочат вниманието си към политики и практики, заздравяващи екосистемата, която подкрепя усилията и амбициите на предприемачите.“

Държавите, включени в доклада на GEM 2016/17 г. представляват 69.2% от световното население и 84.9% от световния БВП. За осемнадесета поредна година докладът отново се откроява като най-мащабното самостоятелно проучване на предприемачеството в света.

Важни изводи от доклада в резюме

  • През последната година предприемаческата активност остава стабилна или показва ръст при приблизително две трети от всички икономики проучени, както през 2015 така и през 2016. Средната обща предприемаческа активност в начална фаза - ПАНФ (измервана като процент на лицата на възраст между 18 г. и 64г. , които са възникващи предприемачи или собственици и управители на нов бизнес), достига най-високи нива в ресурсно-обусловените икономики, като намалява при по-високите нива на икономическо развитие (съответно 17% за ресурсно-обусловените и 9% за иновационно.обусловените икономики). По региони, нивата на ПАНФ са най-високи в Карибите и Латинска Америка, и в Африка. И в двата региона приблизително една пета от възрастното население е ангажирано с ранна предприемаческа активност. Европа демонстрира най-ниските регионални нива на ПАНФ, като три от четирите най-ниски стойности на индикатора са именно в този регион. Нивата са под 5% в Италия, Германия, Малайзия и България.
  • Нивата на иновациите в дадена икономика следват нивата на икономическо развитие. На регионално равнище, интензивността на иновациите сред предприемачите е най-висока в Северна Америка с 39% и най-ниска в Африка с 20%.
  • Докладът разкрива силна връзка между нивата на предприемачество и възприемането на предприемачеството като положителен кариерен избор, а също и, че това се влияе от вида и интензивността на медийното отразяване на предприемачите.

Проучванията на Глобалния предприемачески мониторинг в България се осъществяват с подкрепата на Телерик Академия, EIF –Jeremie Bulgaria и Innovation Norway. Резюме на доклада на български език можете да прочетете тук

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Рей Далио: Златото и нефиатните валути ще бъдат по-силни средства за съхранение на стойност с нарастването на дълга на САЩ
Исторически обрат: България е на полуфинал на световното първенство по волейбол след победа над САЩ
Осъдиха Никола Саркози на 5 години затвор заради престъпен заговор с Муамар Кадафи
Да инвестираш като най-богатите хора в света вече е по-лесно от всякога. Но колко е опасно?
Зеленски е готов да се оттегли от поста си след края на войната
На днешната дата, 26 септември. Рождениците днес
Нови материали правят водолазните костюми устойчиви на ухапвания от акули
Компания използва AI, за да превърне клиентите си в рекламни звезди (Видео)