Оптимизмът за развитието на българската икономика - рязко надолу

Оптимизмът за развитието на българската икономика - рязко надолу

Оптимистите, вярващи, че икономическият растеж ще се увеличили през 2019 година са едва 36%. За сравнение, през 2018 г. техният брой е бил 71% показва проучване на бизнес нагласите у нас, представено от PwC България.

„След рекордния скок на оптимизъм, който се наблюдаваше миналата година в световен мащаб, сега сме свидетели на отрезвяване и по-предпазливи изказвания за продължителен икономически растеж“, коментира Албена Маркова, съдружник Консултантски услуги в PwC България.

[[{"fid":"331138","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":226,"width":758,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Същевременно, българските бизнес лидери са значително по-уверени във възможностите организациите им да реализират ръст в приходите през 2019 г. спрямо своите колеги по света и в ЦИЕ. 60% от участниците у нас са изключително уверени в увеличаването на приходите на компанията си през 2019 г. спрямо 35% в света и 37% в ЦИЕ.

Когато става въпрос за това, как ще се осъществи прогнозираният ръст в приходите, погледите навсякъде се обръщат навътре към организацията: 82% от участвалите в проучването у нас посочват като най-важни мерките за оперативна ефективност.

[[{"fid":"331140","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":398,"width":732,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Аналогично, когато става въпрос за географска експанзия, бизнес лидерите фокусират вниманието си към близки до тях страни. Участниците от България разпознават Румъния като втора по значимост страна за растежа на бизнеса им след Германия, която е неоспорим лидер за поредна година.

Тази година във всички региони бизнес лидерите показват много по-фокусирано внимание върху заплахите, които са от непосредствено значение за оперативния  бизнес. Има отлив от вниманието, което се обръща на тероризма и промените в климата.

Дава се по-голяма тежест на заплахи, които имат непосредствено влияние върху организациите: свръхрегулираността на бизнес средата продължава да е заплаха номер едно (35% от глобалните бизнес лидери я възприемат като риск), последвана от несигурността от правителствените политики, наличието на ключови умения в служителите, търговските конфликти и кибер заплахите.

За разлика от глобалните бизнес лидери, които виждат липсата на ключови умения като основна пречка за възможността на организацията да създава иновации, то според българските бизнес лидери (64%) липсата на ключови умения в служителите влияе най-много на качеството на продуктите/услугите им и на преживяването на клиентите.

Фокус за българските бизнес лидери (58%) е също използването на технологиите в организациите като източник на растеж. Все повече бизнес лидери възприемат изкуствения интелект като ключов за растежа на бизнеса и смятат, че влиянието, което той ще окаже върху начина на работа, ще е по-голямо от това на интернет революцията.

[[{"fid":"331141","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":539,"width":945,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

37% от интервюираните в България възнамеряват да започнат да използват изкуствен интелект в бизнеса си в рамките на следващите 3 години.

Цялото проучване на PwC можете да видите ТУК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ