Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Потребителските разходи в Китай може да се удвоят до 2030 г.
Потребителските разходи в Китай са на път да се удвоят в рамките на 10 години с фокус върху услугите, а не стоките. Това прогнозират анализатори на Morgan Stanley в доклад от 200 страници, цитиран от Си Ен Би Си.
Частното потребление в Китай ще достигне около 12,7 трлн. долара до 2030 г. , което е настоящото ниво на потребителски разходи в САЩ. Преди три години Morgan Stanley прогнозира ръст на китайските потребителски разходи до 9,7 трлн. долара за същия период, като през 2019 г. те са били на стойност 5,6 трлн. долара.
Зад този стилен очакван растеж стоят поставеният от правителството по-голям акцент върху вътрешното потребление, увеличаването на доходите на домакинства, растежа на градските райони, както и технологичните и демографските трансформации, отбелязват от банката доклада.
Анализаторите прогнозират, че разполагаемият доход на глава от населението в Китай вероятно ще се удвои от 6000 долара годишно на 12 000 долара през 2030 г..
Застаряващото население ще стимулира разходите
Експертите от Morgan Stanley очакват бъдещите китайски разходи да преминат в нови категории на растеж през следващите 10 години, след като възрастовите групи с най-голяма покупателна способност създадат семейства или се пенсионират.
До 2030 г. възрастовата група 35 - 45 ще нарасне с 25,3 млн. души, което приблизително е равно на настоящото населени на Австралия, а броят на китайците на възраст над 55 г. ще се увеличи с 123,9 млн. души – малко повече от населението на Япония.
Прогнозата на Morgan Stanley за ръст на потребителските разходи от 7 трлн. за следващите 10 години означава, че потреблението в Китай трябва да расте средно с около 7,9% на година, което би било едно от най-високите нива в света.
Пандемията от коронавирус обаче поставя под въпрос това високо темпо. Макар че китайската икономика се възстанови сравнително бързо от първоначалния шок от пандемията, потребителските разходи имаха нужда от повече време за възстановяване. Продажбите на дребно в Китай се свиха с 3,9% през 2020 г. въпреки ръста на брутния вътрешен продукт от 2,3%.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.