Резистентни на кризата - Нестле отчита най-силни ръстове от пет години насам

Резистентни на кризата - Нестле отчита най-силни ръстове от пет години насам

Резистентни на кризата - Нестле отчита най-силни ръстове от пет години насам

Индструята за храни и напитки остана резистентна на кризата, доказват го резултатите и на глобалния лидер в сектора Nestle Group. На световно ниво продажбите са на стойност 84,3 млрд. швейцарски франка, което е 3,6% органичен и 3,3 реален вътрешен ръст, а през първото тримесечие групата реализира най-добрите си показатели от 5 години насам с приходи от продажби в размер на 21,1 млрд. швейцарски франка, което е органичен ръст от 7,7% и реален вътрешен ръст  - увеличено потребление през цени от предходната година, от 6,4%, сподели на специално събитие за медии днес Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България". Компанията у нас също демонстрира добри резултати за първото тримесечие с 60 млн. лв. приходи, органичен ръст от 4,3% и реален вътрешен ръст от 3,9 на сто, а очакванията са до края на годината да достигне органичен ръст от над 5-6%.

Три са били основните двигатели на ръстовете в продажбите през миналата година - категориите "Храни за домашни любимци", "Млечни и кулинарни продукти" и Кафе напитките. Любопитен тренд, който е форсирал увеличението при първата категория е, че през 2020 г. осиновените домашни животни в Европа са се увеличили с една четвърт, а в България с 10%. Нарастването във втората и третата категория пък следва естественото увеличение на консумация и готвене вкъщи по време на продължителните локдауни.

И в трите категории Нестле е пазарен лидер като смята да задържи тези позиции и занапред. Един от сегментите, в които не е в Топ 3 по пазарен дял и в който регистрира спад са шоколадовите и захарните изделия -  импулсна категория продукти, която като цяло е регистрирала намаляване на оборотите, тъй като  условия на криза хората внимават с такъв тип покупки. Вафли, барчета и единични опаковки са се купували по-малко, сочи прегледът на "Нестле". След отминаването на първия и втория локдаун обаче продажбите започват да се възстановяват и то, най-вече при фамилни опаковки. Това пък дава импулс на  "Нестле" да заложи през тази година на иновации главно в тази група като добавя четири продукта в опаковките на "Мура минис" и "КитКат мултипак". Спад отчита групата и при минералните води, както и заради изтегляне на инвестиции и неблагоприятния валутен курс на скъпия швейцарски франк.

25% от оборота в България се дължи на иновации при продуктите. Много от тях са при продуктите за домашни любимци, както и при шоколадовите продукти, стана ясно още по време на събитието.

Голяма част от тях се произвеждат във фабриката на "Нестле" в София и се изнасят за над 35 държави - в цяла Европа, в Африка, Сингапур, Южна Корея, Мексико и други. В най-трудната пандемична година фабриката успя да реализира инвестиция от 23 млн. лв. за нови технологии, иновации и модернизация, заради което компанията получи и наградата "Инвеститор на годината".

Нови 22 млн. лв. са планираните за тази година инвестиции на "Нестле България".  От тях, 18,8 млн. лв. са за повишаване на производителността и разработване на нови продукти, а 3,1 - за безопасността на служителите във фабриката.

Фабриката в София е център на иновациите. Миналата година "Нестле" създаде нов продукт - "КитКат чънки" с бял шоколад, а съвсем скоро се очаква и такъв с пуканка, съобщи директорът на фабриката Сара Вуйтене. Тази година на българския пазар ще излязат и още нови продукти, свързани със здравословното хранене.

560 служители работят само във фабриката в София. 95% от производството се изнася, като миналата година са произведени 16 368 тона продукти. Затова и сред основните приоритети на компанията остават обезпечаването на сигурността и здравето на служителите, както и устойчивостта на производствения процес.

Нестле България е и една от най-силно ангажираните със зелени политики компании у нас като за последните 10 години е намалили употребата на вода в производствените си процеси с над 67%, от които 15% редуциране е само за миналата година. Въглеродните ѝ емисии също за година са съкратени с 31%, а пластмасовите отпадъци с 32 тона. Компанията продължава да е сред лидерите и по нулево генериране на отпадъци, тъй като още преди пандемията изпълни тази глобална цел на групата през постигането на 100% рециклиране.

Нов екоангажимент, който Нестле България започва да изпълнява от тази година е, че купуването на електричество за всички операции на компанията у нас ще е само от възстановяеми източници на енергия, отбеляза Нели Ангелова, Директор комуникации за Югоизточния пазар, включващ и България.

1,8 млн. лв. са инвестирани в подкрепа на обществото през миналата година като заради пандемията са направени и непланирани инвестиции. "Нестле България" беше една от първите компании с дарителски програми, като раздаде над 188 хил. порции енергийни храни и напитки на медицински персонал и социални групи хора. А само за първите 4 месеца на 2021 г. раздадените порции са се увеличили двойно, посочи още Нели Ангелова.

Продължава и стартираната през миналата година продължава лизинговата програма в подкрепа на малки кафенета и магазини, както и стажанската програма на компанията - 20 младежи под 20 години са започнали работа или стаж в "Нестле България" през 2020 г., тази година ще се даде възможност на още 30. Миналата година завърши и първата паралелка с дуално обучение, а скоро ще започне лятното виртуално училище на компанията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ