Таксиметровите компании в София настояват за двойно увеличение на тарифите

Таксиметровите компании в София настояват за двойно увеличение на тарифите

Таксиметровите компании в София настояват за двойно увеличение на цените. Това е станало вчера по време на заседание на Транспортна комисия на Столичния общински съвет.

Към момента минималната цена за дневен курс в София в 77 ст./км, а максималната – 88 ст./км., докато при нощните курсове ставките са съответно 1,30 лв. и 1,60 лв. на км. Предложението на Националния таксиметров синдикат е тези ставки да станат съответно 1,42 лв. и 2,25 лв. за през деня и 1,74 лв. и 2,76 лв. през нощта. „По този начин ще се гарантира, че един шофьор ще изкарва 1600 лв. на месец при 8-часов работен ден и 22 работни дни“, е позицията на такси-синдикатите, предаде в. Сега.

Според Петър Владимиров от Националния таксиметров синдикат минималните и максималните тарифи за град София не са били променяни от 2012 г.. По изчисления на синдиката на  таксиджиите от тогава разходите на шофьорите са се увеличили с 134%.
„Само за последните 5 месеца горивото, което се използва най-масово в такситата е поскъпнало с около 100%“, твърди Владимиров.

Не е ясно за кое гориво говори той, тъй като цената на метана се повиши от 1,35 лв./кг на 1,82 лв./кг – тоест с 35%, а на пропан-бутана се повиши от 1 лв. на 1,20 лв. на литър – тоест с 20% през въпросните 5 месеца, които господинът цитира.

От организацията настояват минималните и максималните тарифи да се актуализират всяка година, като се смятат по методология, която да включва различни разходи. Методологията предстои да се изработи.

През април тази година вече влезе в сила промяна в Наредба 34 на Министерството на финансите, с която се регламентират този тип транспорт. С промяната бе позволено първоначалната такса да бъде до три пъти стойността за 1 км разстояние, като досега тя бе до два пъти на въпросната стойност.

Тогава Комисията за защита на конкуренцията осъди предложенията за промяна, като изтъкна, че е вредно за пазара на услуги да се въвежда единен механизъм за определяне на таксите, а вместо това трябва компаниите да се конкурират на пазарен принцип.   

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ