Технологични удобства от ново поколение ще върнат служителите в офисите

Технологични удобства от ново поколение ще върнат служителите в офисите

Технологични удобства от ново поколение ще върнат служителите в офисите

Въпреки прогнозите на голяма част от компанииите през пролетта на 2021 г. да започнат поетапното връщане на служителите в офиса, все още над 70% от тях работят дистанционно, показва проучване на водеща консултантска компания за услуги, свързани с бизнес имоти в глобален мащаб Cushman & Wakefield Forton. Според експертите на компанията пандемията даде силен тласък на промяна в начина на работа и реално създаде допълнителни предизвикателства пред бизнеса, свързани с продуктивност, задържане на талант, сигурност на работното място, гъвкавост. Успешната адаптация в новата среда зависи в голяма степен от физическите работни пространства и реално засяга и собствениците на бизнес сгради. А бъдещето на физическите офис пространства все повече ще зависи от техните софт, а не хард характеристики, смятат от Cushman & Wakefield Forton.  Това, което вече ще се търси като добавена стойност при офис сградите, ще бъдат технологичните възможности, убедени са експертите от компанията.

„Собствениците на сгради и бизнесите търсят различни механизми, с които да върнат служителите на физическите им работни места. Редица изследвания доказаха, че продължителната работа от разстояние не само понижава ефективността и креативността на хората, но влияе негативно върху тяхното физическо състояние – служителите се чувстват по-изморени и изолирани, расте рискът от бърнаут. Ако ваксинацията е медицинския отговор на усложнената обстановка, то бизнес отговорът ще бъде приспособяването на работните среда към новите условия“, коментира Михаела Лашова, управляващ партньор на Cushman & Wakefield Forton.

Посоката на развиване на новата добавенае стойност при офис площите включва възможности за интегриране на умен достъп до паркинга и офиса, известия, резервиране и управление на конферентни помещения, резервиране и поръчване на храна, информация за събития, комуникиране с колеги, енергиен мениджмънт и други услуги, като всяка една може да бъде достъпвана и управлявано интерактивно от телефона, посочва Красимир Петров, мениджър „Управление на имоти и активи“ в Cushman & Wakefield Forton.  

На глобално ниво компанията вече работи по решение в отговор на трайните промени в нуждите на наемателите и техните служители. Компанията разработва нова платформа за дигитални услуги в сектора на бизнес площите съвместно с технологичните стартъпи BIODIT, Grid Metrics, Corefin и други.

„На офис пазара в София има достатъчно първокласни площи с потенциал за внедряване на технологични решения. В момента предлагането е повече от търсенето и това е най-подходящото време за въвеждане на подобни иновации, които ще повишат конкурентоспособността на отделните проекти. Заетите сгради ще могат да задържат дългосрочните си наематели, а тези, които не са запълнени, могат да използват тази възможност да привлекат нови ползватели. И в двата случая собствениците на сградите ще трябва да заложат на много повече на “soft” решения, които позволяват повече комбинативност и гъвкавост. Ще се търси добавената стойност на сградите в технологичните възможности“, пояснява Йордан Кръстев, мениджър „Офис площи“ в Cushman & Wakefield Forton.

Към края на 2020 г. на  незаетите офис площи са 284 148 кв. м, като за последното тримесечие делът им нараства от 11.4% до 13.6%, сочат данните на Cushman & Wakefield Forton.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ