Вече сме в преддверието на дома на бъдещето

Вече сме в преддверието на дома на бъдещето

Вече сме в преддверието на дома на бъдещето

Ивайло Рашев е изпълнителен директор на БСХ Домакински уреди България ЕООД, дъщерна фирма на водеща световна компания в бранша електродомакински уреди – БСХ Хаусгерете ГмБХ. Българското представителство стартира дейност през 2010 г. и предлага уреди с марките Bosch, NEFF и Gaggenau.

Ивайло Рашев е дипломиран инженер. Завършил е и маркетинг в Университета за национално и световно стопанство и има дългогодишен опит в областта на търговията. Има редица специализации за обучение и подготовка на мениджъри и лидери на управление на кадри. 

Под негово ръководство представителството на БСХ Хаусгерете ГмБХ в България значително увеличава продажбите на реномираните си продукти в страната. Брандът Bosch е бил 4 поредни пъти награждаван с престижния приз „Superbrands”.

През 2018 година Ивайло Рашев прие ново предизвикателство, включвайки в портфолиото на фирмата нови „умни“ уреди с марките Bosch и Neff, които повишават значително качеството на живот.

Той ще е участник във втория дискусионен панел„A New Smarter World” на технологичната конференция Technovation 2022, организирана от списание „Мениджър“ на 19.05 в Sofia Event Center. Разговаряме с него за това как се променят потребителските нагласи към умните домове.

Какъв е интересът към изграждането на истински умни домове в България и наблюдава ли се промяна?

Интересът към умните домове определено нараства, а с него и този към умните домакински уреди, защото те са много важна част от него. Зад тази тенденция има няколко обяснения. Животът ни се промени през последните три години. Навиците ни се промениха също. За първи път всички си останахме за дълго време у дома и превърнахме жилището си в офис, училище за децата ни и прекарвахме толкова дълго време, както никога до сега. Това определено ни накара да се замислим, какво можем да променим, да подобрим, за да ни е по-комфортно и не на последно място по-икономично.

Другата важна тенденция е свързана с една от основните цели на обществото - устойчивостта. Смисълът на устойчивите решения като цяло е, да постигаме качествени резултати, но с по-малко ресурси, с намален въглероден отпечатък и екологично щадящи. Ако съотнесем това в ежедневието ни, хората все повече се стремят да решават основните си домакински нужди лесно и бързо, с по-малко средства, с по-малко ресурси, с грижа за природата. Ето защо все повече хора инвестират в умни уреди, тъй като те осигуряват всичко това.

Колко умни могат да бъдат уредите в един дом?

Толкова умни, че да си зададете въпроса “Това възможно ли е?“. Как ви се струва възможността да знаете, какво ви липсва в хладилника и докато се прибирате на път за вкъщи да сте наясно, какво да купите? Или да получите веднага няколко предложения с рецепти, какво да сготвите с наличните продукти в хладилника, за да отпадне решаването на досадния въпрос „Какво ще вечеряме?“. И за да ви е по-ободряващо, като се приберете да сте „поръчали“ на кафе машината си любимото си кафе, което да ви очаква вече приготвено. Да, това могат да направят умните уреди на Бош. Само с няколко клика можете да организирате тези процеси чрез мобилното ни приложение за управление на смарт уреди „Home Connect“. Тези предимства са свързани с улеснение, което спестява време, но и пари.

Спестяването на ресурси като ток и препарати, които кореспондират с устойчивостта, ни дава i-DOS смарт пералнята Bosch, която работи с нисък разход на енергия, сензорите й автоматично измерват точното количество перилен препарат и вода, необходими за всяко зареждане. Това означава, че машината ще работи с точното количество  препарат, няма да прави ненужни цикли на изплакване, с което могат да се спестят до 10 литра вода на цикъл. За това бих обобщил, че умните уреди са не само улеснение, те дават устойчивост на процесите в домакинството, което спестява време и средства.

 

 

Как си представяте дома на бъдещето след 5 години?

Домът на бъдещето ще бъде усъвършенстван още повече в три сфери- устойчивост, комфорт и сигурност за неговите обитатели. Решенията, които ще бъдат възможни ще са още по-персонализирани и съобразени с нашите навици, желания и вкус. Водещо в това обаче, ще бъде все по-икономически изгодното потребление и с положителен екологичен отпечатък. Както споделих преди малко, с предимствата на умните уреди, реално ние вече сме в преддверието на дома на бъдещото.

Генерален партньор на Technovation 2022 е Nexo.

Основни партньори са Kyndryl БългарияTek ExpertsA1 и Бош Домакински уреди България.

Събитието се провежда и с подкрепата на АлтеркоModis, AcronisLirex и Център за компетентност QUASAR.

Партньор на коктейла е The Singleton.

Институционални партньори са BESCO – Българската стартъп асоциация, както и БАСКОМБАИТ, AIBEST, Българска стопанска камараФренско-българска търговска и индустриална камара.

Медийни партньори на Technovation 2022 са: БНТdir.bgKaldatadev.bg

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ