Вътрешни вертикални градини - бизнес с потенциал за растеж

Вътрешни вертикални градини - бизнес с потенциал за растеж

Обработваемата земя е вече оскъдна, и освен че трябва да изхранва население, което продължава да нараства, е изправена пред климатични условия, които ще затрудняват производителността й. Едно възможно решение на проблема как да се хранят почти 8 милиона души могат да бъдат закрити вертикални градини. Опция, която ви позволява да произвеждате навсякъде, независимо от климата и освен това е доста добра бизнес възможност. Нещо повече, според ResearchAndMarkets.com, вертикалното земеделие се очаква да нарасне до 9,7 милиарда долара в световен мащаб до 2026 г. спрямо 3,1 милиарда долара през 2021 г., пише eleconomista.es.

По същество вътрешните вертикални градини са метод на отглеждане, който ви позволява да засадите голям брой продукти в малко пространство, като използвате тави, които достигат до тавана на съоръженията. По този начин предлага пресни, местно отгледани продукти, бързо на пазара, които могат да бъдат събирани през цялата година, без наличие на пестициди и като се изключи лошото време. Вертикалните градини обаче трябва да отговарят на определени изисквания - да са високи максимум около 9 метра, да имат достъп до главните магистрали, да са в рамките на един ден път с кола от основните населени места и да използват образована работна сила, която разбира от автоматизация и науката за растенията.

Компаниите, специализирани в този вид земеделие в контролирана среда, имат планове за разширяване. Пример за това е Plenty, която доставя на хранителните магазини на Albertsons, току-що придоби новопостроен склад от 90 000 квадратни фута в Калифорния и се обедини с Driscoll's, продавач на горски плодове, за да създаде закрита овощна градина за ягоди в североизточната част. Освен това, планира да започне да продава продуктите си в магазините на Walmart в Калифорния, тъй като търговският гигант е инвеститор в Plenty от началото на годината.

Друг пример би бил производителят на оранжерии AppHarvest, който наскоро стана публичен чрез сливане с Novus Capital. Или BrightFarms, друг доставчик на оранжерии, който беше придобит през август миналата година от Cox Enterprises.

Вертикалните градини трансформират индустриални пространства в щати като Пенсилвания, която снабдява пазарите от Бостън до Ричмънд. Една от компаниите, допринасящи за тази промяна, е Bowery Farming, която има три ферми в Ню Джърси и прехвърля овощна градина от 14 000 квадратни метра на мястото на бивш завод за стомана в Пенсилвания, която трябва да бъде открита през май. Bowery ще създаде и запази най-малко 70 работни места на пълен работен ден през следващите три години и се ангажира да инвестира най-малко 32 милиона долара, което му позволи да получи достъп до държавно финансиране и безвъзмездни средства, пише The New York Times.

От своя страна Upward Farms, стартъп, който комбинира вертикално земеделие с аквапоника (форма на рибовъдство и зеленчуково отглеждане, която съчетава хидропоника с аквакултури, бел. ред.) и използва рибни отпадъци като тор, изгражда склад от над 23 200 квадратни метра в Пенсилвания.

Междувременно BrightFarms започна изграждането на пет нови оранжерии, които ще бъдат 10 пъти по-големи от нейното съоръжение от 26 000 квадратни метра в Селинсгроув, Пенсилвания.

Въпреки това бизнесът с вертикално земеделие също е изправен пред определени предизвикателства, включително високи енергийни разходи и ограничената способност на индустрията за мащабиране и диверсификация. В този смисъл Брус Бъгби, директор на лабораторията по физиология на културите в Щатския университет в Юта, подкрепя този подход, като посочва, че доматите се нуждаят от 60% повече електроенергия, за да растат, отколкото марулята. Също така, LED светлините са около 70%, близо до максималната им теоретична ефективност. Всичко това силно ограничава способността на селското стопанство в контролирана среда да расте, като същевременно намалява разходите.  

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ