Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Възможност за български стартиращи компании за бизнес с Германия
Български стартиращи компании от различни сектори - високите технологии, ИКТ, биотехнологиите и други, могат да се възползват от услугите на германския институт "Фраунхофер" и да намерят пазар в Германия на свои продукти или партньори. Това коментира за БТА Стилян Стоянов, който работи в германския институт. Искаме да влезем на българския пазар, да се запознаем с компании и инкубатори като "София тех парк", допълни той.
По инициатива на института днес в сградата на "София тех парк" беше организирана среща на стартиращи компании, на която те да се запознаят с възможностите за бизнес и научно партньорство с германския институт.
Институтът може да предложи на българските компании анализ на потенциала на предлаганата от тях технология в Германия с идеята да има яснота за големината на пазара, информация за това кой би проявил интерес към продукта. Има възможност да бъде осъществена връзка и с компании в Германия, с които българският предприемач да продължи разработването на продукта и той да бъде адаптиран за германската среда.
Средно пакетът от комплексната бизнес услуга излиза около 30 000 евро - от начален пазарен анализ до свързване със стратегически партньори, присъствие на различни конференции. Ясно ми е, че тази сума е прекалено голяма, особено за стартиращи български фирми, затова, бихме могли да предложим отделни елементи от тази програма, коментира експертът. Освен това може да се помогне на стартиращата фирма при търсенето на финансови инструменти в Германия и по линия на еврофонодовете за финансиране на тази услуга.
Германският институт "Фраунхофер" изпълнява най-много европейски проекти в Европа и е възможно, когато институтът е координатор по подобен проект, да покани компания за участие по него, като се оказва подкрепа при написването на проекта и при подаването на документи за финансиране.
Германия е един от лидерите в Европа по иновации и технологии, което е добра възможност за българските компании да се научат как иновациите се представят на пазара, отбеляза Стоянов. Полезна ще им е информацията за връзката между бизнес, наука и правителството по германския модел, който би могъл да се пренесе и в България. По него 30 на сто от финансирането на института са поема от правителството, а останалата сума се осигурява от "Фраунхофер" чрез връзки с индустрията, като сред задачите на института са и иновации за германската армия.
Големи германски компании с интерес например в електромобилността работят съвместно с учени на института за развитието и внедряването на тази технология, обясни Стоянов. Институтът обединява 69 научни организации, които работят по собствени теми с контакти в индустрията. Той съобщи, че се работи по нова програма на правителството на Германия, която е започнала от тази година за организирането на така наречените дигитални хъбове, където стартиращи и други компании могат да работят с инвеститори, учени и в момента се прави представяне на тези хъбове в Европа.
Досега на територията на Германия са създадени пет хъба - в Берлин, Мюнхен, Хамбург, Франкфурт, Дортмунд, като до 2025 г. те ще станат 12.
Германският модел на партньорство би бил полезен за страната ни, смята експертът. Той посочи необходимостта от това да има по-добра свързаност между различните бизнес-инкубатори в България, както това е в Германия, както и възможност за връзка между стартиращите фирми, установените на пазара и учените.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.