Борисов за строежа на тунел „Железница”: Уникално съоръжение, изграждат се по 8 метра на ден
„Уникално съоръжение, всеки 100 м се отвоюват в планината, по осем метра на ден тунел се прави. Огромни строежи и хиляди българи работят на тях”. Това заяви премиерът Бойко Борисов, който днес заедно със зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков инспектира изграждането на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“.
"Тунелът „Железница“ на АМ „Струма“ е най-дългият в България. Работи се и по мост на автомагистралата при км 368+860. Целият участък е с обща дължина 2,28 км и включва обслужващ тунелен път при южния портал на тунел „Железница“. Крайният срок за приключването му е 19 февруари 2022 г. Инвестицията е 222,4 млн. лв. За два месеца тук е свършена страшно много работа. Строителите буквално минават през планината, за да направят това мащабно съоръжение. Няма как всичко бързо да стане готово. Всеки метър от тази отсечка на АМ "Струма" иска много работа", написа премиерът Борисов в профила си във Фейсбук.
Трасето преди тунела в посока София – Кулата е с дължина 720 м и включва също обслужващ тунелен път при северния портал на съоръжението и мост с обща дължина 515 м дясно платно и 565 м ляво платно. В участъка след тунел „Железница“ към момента се разчистват площите в рамките на сервитута на пътя. Ще се изградят селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена и отводнителни съоръжения. Ще бъдат реконструирани и ще се изградят инженерни мрежи, аварийна връзка на лявото платно с път I-1 и др., информира Агенция „Фокус”.
В участъка след тунел „Железница“ към момента се разчистват площите в рамките на сервитута на пътя. Ще се изградят селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена и отводнителни съоръжения.
Бойко Борисов инспектира и моста на АМ „Струма“ край Дупница, който беше увреден от пожара през лятото. Съоръжението вече е изцяло ремонтирано.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.