Дания се отказа и от ваксината на Johnson & Johnson

Дания се отказа и от ваксината на Johnson & Johnson

Датското правителство реши да не използва ваксината срещу COVID-19 на американската копания Johnson & Johnson съобщиха днес редица медии, предаде ДПА.

Медийните информации се позовават на съвещание, свикано от датския здравен министър Магнус Хойнике.

Причина за решението са опасения, че ваксината, известна и като Janssen, в редки случаи може да предизвика поява на тромби.

По същата причина Дания вече изтегли препарата на AstraZeneca от ваксинационната си програма.

Тъй като ваксината на Johnson & Johnson е еднодозова, Дания е поръчала твърде голямо количество от нея, според информационната агенция Рицаус.

Директорът датския здравен орган Сьорен Бростром посочи, че отказът от използване на препарата на Johnson & Johnson може да доведе до това здрави млади хора между 20 и 40 години да трябва да чакат по-дълго, за да се ваксинират, предаде БТА,

Датският национален здравен орган стигна до извод, че ползите от употребата на ковид ваксината на Johnson & Johnson не надвишават риска от предизвикване на евентуален нежелан ефект у хора, които са били ваксинирани с нея, цитира направеното изявление Франс прес.

Миналия месец властите в САЩ отмениха временното спиране на употребата на препарата на Johnson & Johnson след "обстойно проучване на безопасността", предизвикано от съобщения за сериозни случаи с поява на тромби.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?