Най-гледаните 50 програми за 2017 година са излъчени по bTV
И през отминалата току-що 2017 година bTV е телевизията, предпочетена от най-много български зрители – средно 37,5% от всички пред ТВ екрана, което е с 11 % повече спрямо 2016 г. Това показват данните на единствената пипълметрична агенция, преминала независим одит - GARB. Осем новинарски програми, 7 сериала, 10 риалити и развлекателни предавания и 25 филмови заглавия са 50-те най-гледани ТВ програми миналата година и всички са излъчени по bTV. Телевизията е изборът и на зрителите на възраст 18-49 и 18-34, със съответно 32% и 32% дял. За сравнение, вторият по гледаемост канал NOVA е привлякъл средно 16% от всички зрители през 2017.
Предизборните дебати, организирани от екипа на bTV Новините, оглавяват зрителската класация през 2017. Сред останалите новинарски програми в годишния Топ 50 са bTV Новините в 19 часа, които събират пред екрана 47% от всички зрители, или повече от 1 милион всяка вечер (спрямо 19% дял и 405 000 зрители за Новините на Нова в 19 часа), bTV Репортерите, специалните студия „Питай премиера“ и „Питай президента“, изборното студио за 44-я парламент и публицистичното предаване „Лице в лице“. „Тази сутрин“ засили водещата си позиция в сутрешния пояс със средно 426 000 зрители през 2017, над два пъти повече спрямо втория по гледаемост сутрешен блок на NOVA със 173 000. Тези резултати потвърждават изводите от национално представително проучване на „Маркет линкс" през ноември 2017, според които най-много зрители (повече от 33% от всички на възраст над 18 години) посочват bTV като телевизията, на която се доверяват при отразяването на политически и актуални събития.
В топ 10 на класацията за декември 2017, в която попадат 47 програми на bTV и 3 на NOVA, е и „120 минути“. В първата половина на таблицата за последния месец на 2017 г. също са bTV Новините в 17 часа, обзорът на годината „Равносметката 2017“ и предаването „Карбовски: Втори план“.
bTV е изборът на зрителите и за телевизионно кино през 2017. Сред най-гледаните сериали, които влизат в топ 5 за годината, са заглавията „Моят твой живот“ и „Сега и завинаги“, които привличат средно около 1,2 милиона средно и „Страсти в Тоскана“ с близо 870 000 зрители.
Най-гледаният български сериал за 2017 година е „Столичани в повече“ (средно 850 000 зрители), който се завръща с нов сезон през 2018. Българският игрален филм 11A, продуциран от bTV Studios, привлече повече от 1 милион зрители в ефира на bTV, или 40% от всички пред ТВ екрана.
През 2017 bTV засили лидерската си позиция и в развлекателното съдържание. Всички ключови праймтайм програми на bTV са в топ 10 на годишната класация, включително „Гласът на България“ с повече от 1,2 милиона зрители средно, MasterChef с около 1,1 милиона, „Смени жената“ и „Бригада нов дом“ с повече от 1,1 милиона зрители, „Фермата“ с най-успешния си сезон и начело на декемврийската класация – с около 1,1 милиона зрители. „Комиците и приятели“, които се завръщат с нови издания през 2018, са привлекли близо 950 000 зрители през 2017.
Зрителската класация през декември включва още няколко развлекателни локални продукции на bTV – „Шоуто на Слави“, „Папараци“, „Ловци на храна“, „Мармалад“ и документалните поредици „Непознатите“ и „Богатствата на България.
През 2017 г. тематичните канали на bTV привлякоха повече зрители – около 7,2% от всички пред ТВ екрана и 10,1% от ТВ феновете на възраст 18-49. За сравнение, каналите на NOVA събраха 6% от цялата аудитория и 6,1% от групата 18-49.
bTV Action и bTV Cinema си поделят първото място като най-гледаните тематични канали в България, като се нареждат веднага след bTV, NOVA и БНТ 1. Филмовият канал bTV Cinema регистрира най-значително увеличение на зрителския интерес през 2017, като привлича 4,2% от всички на възраст 18-49 в праймтайм, с 37% повече спрямо 2016.
bTV Comedy е предпочитан от 3,1% от всички зрители на възраст 18-49 и е най-любимият тематичен ТВ канал на младата аудитория според изследване на „Маркет линкс“ през 2017. bTV Lady и RING увеличават зрителите си в групата 18-49 в праймтайм със съответно 14% и 21% спрямо 2016.ТВ съдържанието на bTV Media Group привлече близо 45% от всички зрители в България миналата година, което е с 10% повече спрямо 2016 г. и със 102% повече от втората по гледаемост медийна група, който събира 22,1% от цялата ТВ аудитория
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.