NOVA: Индустрията трябва да реши за одит на пийпълметрията

NOVA: Индустрията трябва да реши за одит на пийпълметрията

„NOVA ще бъде активен участник на всички срещи на индустрията - представители на рекламодатели, рекламни агенции и медии, ако стартира процес по одитиране на пийпълметричната система." Това заяви в коментар по изпратени от "Мениджър нюз" въпроси Николай Андреев, изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп. Както ви информирхме вчера, bTV излезе с призив цялата индустрия да възобнови работата на Потребителския комитет, съставен от всички страни на рекламния пазар, който да инициира одит на пийпълметричната система за измерването на тв аудиторията.

Тв пазарът в търсене на единна валута на доверие

Поводът е обявено решение на NOVA с писмо до рекламните агенции и рекламодателите да преустанови ползването на услугите на доставчика си за пийпълметрични данни Нилсен Адмосфер и от 1 май да премине към измерване на телевизионната аудитория за всички канали от портфолиото на медията чрез услугите на „ГАРБ Аудиенс Межърмент България“ АД. Този панел на измерване ползва и bTV, но изразява съмнения в абсолютната точност на данните. И двете медийни групи принципно подкрепят идеята да бъде установена единна метрична система за проследяване на гледаемостта на тв продукциите у нас.

"Според добрите международни практики, одит на пийпълметричната система се прави от цялата индустрия. Като участник в медийния пазар бихме подкрепили подобно решение, но не можем да го вземем еднолично. За тази цел е необходимо цялата индустрия да стигне до това желание и решение, като ние сме готови за дискусия в тази посока“, коментира още Николай Андреев.

Решението на Нова Броудкастинг Груп да смени доставчика си на пийпълметрия се базира не само на настоящата сложна икономическа ситуация, но и на продължителен и задълбочен анализ на телевизионния пазар в България и на съществуващите системи за измерване на аудитория, както и на обратна връзка, мнения и препоръки на наши партньори и клиенти, които сме получавали многократно в последните няколко години, посочват от Нова Броудкастинг Груп. Цитират и изпратено наскоро писмо от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), в което рекламните агенции отново информират, че изпитват сериозни затруднения поради наличието на две системи за измерване на телевизионната аудитория. Това води до увеличена работа, невъзможност да консултират професионално клиентите си и да гарантират ефективността на кампаниите, твърдят от БАКА.

„Безспорно в контекста на настоящата ситуация и предстоящите икономически трудности, индустрията се нуждае повече от всякога от единна валута и стандарт, около които гилдията да се обедини. Нова Броудкастинг Груп винаги е била инициатор на иновативни решения, добри практики и коректност в партньорството на българския медиен пазар. Предприемайки тази крачка, вярваме, че лидерската позиция на NOVA налага да установим така желаното и необходимо за всички участници единно измерване на телевизионния пазар в България, което значително ще улесни както оперативно, така и финансово, участниците в рекламната индустрия“, коментира Николай Андреев.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Рей Далио: Златото и нефиатните валути ще бъдат по-силни средства за съхранение на стойност с нарастването на дълга на САЩ
На фокус следващата седмица: Финално тримесечие
България е втора по ръст на цените на пакетните почивки в ЕС през август на годишна база
Желязков пред Тръмп: Стратегическото партньорство е ключово за развитието на отношенията ни
Bloomberg: Хакери проникнаха в софтуерни устройства на Cisco в правителството на САЩ
ЕК: България може временно да бъде лишена от средства по втория транш от ПВУ ​
Културни кодове: Думите, които лъжците повтарят най-често, според изкуствения интелект
Секретни документи: Русия ще обучава и екипира елитни китайски военни от спецчастите